حمله جنگنده های عراقی به مواضع داعش در بغداد

ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق شنبه شب در بیانیه ای اعلام کرد: براساس اطلاعات دقیق و با دستور و هماهنگی فرماندهی ستاد عملیات مشترک، نیروی هوایی عراق با استفاده از جنگنده های «اف ۱۶» چهار بار برای پشتیبانی از یگان های زمین به محل تروریست ها در منطقه الطارمیه در شمال شهر بغداد حمله کرد.

این بیانیه افزود: این عملیات همچنان ادامه دارد.

فرماندهی عملیات بغداد در سازمان الحشد الشعبی عراق صبح امروز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: یگان نیروهای الحشد الشعبی در منطقه «الطارمیه» در شمال بغداد با گروهی از تروریست های داعش درگیر شد و توانست سه داعشی را به هلاکت برساند.

این بیانیه افزود: دو تن از این کشته ها، سرکرده های داعش موسوم به «والی الطارمیه و مفتی شرعی» بودند که در کمین نیروهای الحشد الشعبی کشته شدند.

براساس این بیانیه، در این عملیات سه نیروی یگان الطارمیه نیز شهید و سه نفر دیگر زخمی شدند.

درپی این عملیات، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از منطقه الطارمیه بازدید و دستور ادامه تعقیب هسته های تروریستی داعش را صادر کرد.

منطقه الطارمیه بخشی از کمربند امنیتی راهبردی شهر بغداد به شمار می رود.

فعالیت تروریست ها در دو ماهه اخیر در برخی مناطق عراق از جمله استان های الانبار، صلاح الدین، دیاله و کرکوک افزایش یافته است.

افزایش تحرکات تروریست‌ها باعث شده تا نیروهای مسلح عراق بر شدت عملیات خود علیه بقایای گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف این کشور افزوده و در طول سه هفته اخیر شمار زیادی از سرکردگان تروریست از جمله سرکرده ارشد داعش در عراق موسوم به «جانشین خلیفه و والی عراق» در این گروه را به هلاکت رسانده و شمار دیگری از آنها را بازداشت و مقرها و مخفیگاه های آنها را منهدم کردند که این عملیات همچنان ادامه دارد.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد، اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود عناصر تروریستی تلاش می‌کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.