ادعای یک نماینده مجلس درباره کشف داروی ضد کرونا توسط دانشمند قزوینی

فاطمه محمد بیگی نماینده مردم قزوین در مجلس در تذکر شفاهی جلسه علنی امروز مجلس خطاب به وزیر بهداشت گفت: نسبت به تحقق قول های وزیر برای ساخت بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی در قزوین و تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی سلامت در بیمارستان ها بسیار اقدام شود.

وی افزود: نسبت به روند تصمیم گیری در ستاد ملی مبارزه با کرونا اعتراض دارم، ضعف در حمایت از تولید داروهای ضدکرونای ایرانی و اطاله زمان در برگزاری جلسات کمیته علمی ستاد برای بررسی ورود داروهای ضدکرونای جدید ایرانی در چرخه تولید انبوه و توزیع آن در سراسر کشور برای ما سوال شده است، دانشمند جوان قزوینی موفق به کشف داروی ضدکرونایی شده که ۱۰۰ سال گذشته هم داروی ضدانگل بوده و سابقه دارویی دارد و اکنون هم تولید انبوه شده، اما چرا اجازه توزیع به آن داده نمی شود؟

این عضو کمیسیون بهداشت مجلس مدعی شد: چرا ۴ عدد همین دارو در ناصرخسرو به قیمت ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان فروخته می شود؟ در حالی که داروی تولیدی ما با قیمت ۳۰ هزار تومان قابل دسترسی برای مردم است؟ آیا امکان نفوذ برای ادامه واردات نوع خارجی آن مانع برگزاری جلسات ستاد ملی کرونا در کمیته علمی می شود؟ ما خواهان برگزاری این جلسه و بررسی صدور مجوز پخش داروی ایرانی ضدکرونا هستیم، تعلل برای مقابله با کرونای جهش یافته را بررسی کنید، کرونای جهش یافته انگلیسی سه برابر سریعتر از نوع معمولی کشنده تر است که باید با آن مقابله کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.