آغاز احداث پایگاه جدید آمریکا در مثلث مرزی سوریه، عراق و ترکیه

پایگاه خبری «موازین نیوز » عراق به نقل از یک منبع کُرد نوشت: نیروهای آمریکایی کار احداث پایگاه نظامی جدیدی در مثلت مرزی سوریه، عراق و ترکیه را با هدف نظارت بر این منطقه آغاز کرده اند.

وی افزود: نیروهای آمریکایی مصالح ساختمانی و نیز تجهیزات و ادوات نظامی و لجستیکی را برای جلوگیری از هرگونه برخورد یگان های کُرد و ارتش ترکیه و جلوگیری از پیشروی نیروهای روسیه و نظام سوریه به سمت مثلث مرزی، به روستای «عین دیوار» واقع در این مثلث آورده اند.

این منبع که پایگاه موازین نیوز به نام وی اشاره ای نکرد، گفت: یک کاروان نیروهای آمریکایی متشکل از ده ها کامیون حامل مصالح ساختمانی و ادوات نظامی و لجستیکی و وسایل دیگر دیروز شنبه از گذرگاه مرزی «الولید» عراق با سوریه وارد روستای عین دیوار از توابع منطقه «دیریک» در شرق شهر قامشلی در سوریه شد.

این منبع تصریح کرد: آمریکایی ها به ساکنان روستا گفته اند که هدف از احداث این پایگاه، حفاظت از آنها در برابر هرگونه حمله خارجی یا داخلی است.

نیروهای آمریکایی به طور غیرقانونی و بدون موافقت دولت قانونی سوریه در این کشور حضور یافته و بخش هایی از آن را اشغال کرده اند.

آمریکایی ها در عین جابجایی نیروهای خود بین سوریه و عراق، پل ارتباطی تروریست‌های داعش در مرزهای عراق و سوریه نیز هستند و با جابجا کردن آنها بین دو کشور، به دنبال ادامه بی ثباتی در این دو همسایه هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.