بانک مرکزی آمریکا در گزارشی که از وضعیت اقتصادی این کشور به کنگره ارایه کرده، نسبت به کاهش شدید قیمت مسکن و بروز زنجیره ای از ورشکستگی کسب و کارها در این کشور هشدار داده است. در گزارش فدرال رزرو آمده است: اهرم های مالی در بالاترین سطح تاریخی خود قرار دارند و ریسک هایی که بر سر راه کسب و کارهای کوچک و متوسط و حتی بزرگ قرار دارند، قابل توجه هستند.  

 با وجود کاهش نرخ بهره و تزریق بالای نقدینگی توسط دولت و بانک مرکزی آمریکا برای کاستن از تبعات اقتصادی کرونا، بسیاری از کسب و کارها بدهی بیشتری از قبل دارند و به دشواری قادر هستند تا وضعیت مالی خود را مدیریت کنند.  

قرار است به زودی جروم پاول- رییس بانک مرکزی آمریکا در نشست اعضای کمیته بانکی سنا حضور پیدا کند.

بانک مرکزی آمریکا با ابراز امیدواری نسبت به پایان وضعیت همه گیری کرونا تا پایان سال جاری پیش بینی کرده است قیمت مسکن در این کشور ریزش زیادی داشته باشد چرا که با کاهش نگرانی ها از وضعیت کرونا، تقاضا برای خرید مسکن در بلندمدت کاهش پیدا خواهد کرد.  به گفته برخی از اقتصاددانان، ممکن است برخی از شرکت ها از وضعیت دورکاری کارکنان خود در دوران کرونا راضی باشند و بخواهند این شرایط را پس از پایان همه گیری هم ادامه دهند که در این صورت شاهد کاهش تقاضا برای خرید یا اجاره دفاتر کار خواهیم بود.  

در بخش دیگری از این گزارش به موضوع ضرورت اصلاحات بازار پول اشاره و گفته شده است: صندوق های سرمایه گذاری و صندوق های اضطراری در ماه های اخر متحمل فشار زیادی شدند چرا که بسیاری از کسب و کارها در نتیجه کاهش درآمد خود با مشکل کمبود نقدینگی مواجه شدند. بدون انجام چنین اصلاحاتی نوسانات بازار باز هم ر ماه های بعدی تکرار خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.