با چه قیمت دلاری، ارزش سکه 10 میلیون می شود؟

جنگ قیمت سکه برای حفظ مرز 11 میلیونی

کدخبر: ۳۹۴۶۵۰
اقتصاد نیوز: قیمت سکه امروز به دنبال حفظ مرز 11 میلیون تومان است اما اگر قیمت دلار به ابتدای کانال 24 هزار تومان عقب نشینی کند با توجه به افت قیمت طلای جهانی کار سکه سخت می شود.
جنگ  قیمت سکه برای حفظ مرز 11 میلیونی

به گزارش اقتصادنیوز، در ابتدای روز جاری، سکه برای حفظ مرز 11 میلیون تومانی تلاش خواهد کرد. ارزش ذاتی سکه بعدازظهر روز یک شنبه به محدوده 10 میلیون و 380 هزار تومان رسید که فاصله 8 درصدی با قیمت بازار داشت. سکه برای اینکه فاصله قیمت بازاری خود با ارزش ذاتی را حفظ کند، نیاز به این دارد که دیگر در بازار دلار، فروشنده ها دست بالا را نداشته باشند.

سکه پشت خطی2

با این حال، به نظر می رسد سکه بازان تا حدی به واسطه افت روزهای اخیر در بازار دلار، از اسکناس آمریکایی دل بریده اند. نشانه این دل بریدگی در معاملات پشت خطی سکه نیز قابل مشاهده بود. بر اساس داده های، کانال های اطلاع رسانی قیمت، سکه در معاملات پشت خطی روز یک شنبه تا محدوده 11 میلیون و 50 هزار تومانی عقب نشینی کرد.

حباب سکه1

اگر امروز دلار تا ابتدای کانال 24 هزار تومانی عقب نشینی کند، ارزش ذاتی سکه به مرز 10 میلیون تومانی می رسد. این به معناست که حتی با فرض حفظ حباب 8 درصدی، ارزش بازاری سکه باید تا محدوده 10 میلیون و 800 هزار تومانی عقب نشینی کند. محدوده 10 میلیون و 800 هزار تومانی خط بسیار مهمی در بازار سکه است؛ معامله گران بزرگ و بلندمت مدت سکه تصور می کنند، تا زمانی که سکه بالای این خط است، شانس بیشتر با افزایشی های بازار است و رفتن به زیر خط یاد شده، شانس برگشت فلز گران بهای داخلی تا ابتدای مرز 10 میلیون تومانی را بسیار بالا می برد. در حالی که دیشب انتظاارات کاهشی در بازار سکه برجسته تر بود، عده ای از معامله گران انتظار برگشت قیمت از مرز 11 میلیون تومانی را داشتند.

در صورتی که امروز اونس طلا نیز مطابق انتظار کارشناسان نزولی باز شود، فشار دیگری به بازار سکه وارد خواهد شد.

سکه حباب

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید