روایتی از ماجرای اختلاف حدادعادل با احمدی‌نژاد

حمیدرضا ترقی ادامه داد: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و شورای وحدت اصولگرایان هم در حال مذاکره و رسیدن به وحدت در انتخاب نامزد واحد هستند و چند روز پیش هم با طرح این موضوع که محمدباقر قالیباف اعلام کرده بود که به نفع سید ابراهیم رئیسی کنار می‌رود کاملا زمینه را برای وحدت بر روی یک نامزد شکل داده و بحث‌ها و دیدگاه‌هایی هم که در میان آنها در حال مطرح شدن است صرفا تبادل نظر بوده؛ اما بزرگ‌نمایی‌هایی که از بیرون بر این موضوع انجام شده غیر واقعی است و مسائل دوستانه در حال حل شدن؛ امیدواریم که به زودی شاهد وحدت میان دو شورا باشیم.

ترقی با اشاره به اتهاماتی که مبنی بر پوپولیست‌گرایی به اصولگرایان زده می شود افزود: معمولا جریان‌هایی که ریشه و سرمایه اجتماعی مناسبی ندارند در تلاش هستند با فریب مردم و استفاده از مهندسی افکار عمومی جامعه از این نوع روش‌ها برای جذب مردم استفاده کنند. متاسفانه این مساله در بین اصلاح طلبان بسیار بیشتر از اصولگرایان رخ داده است، زیرا اصولگرایان پایه رایی در بین قشر متدین و تکلیف گرای جامعه دارند و این پایگاه رای نیازشان را به رفتارهای پوپولیستی کاهش می‌دهد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اضافه کرد: برای مثال شاهدیم که دولت به وسیله توافق غیرقانونی با آژانس سه ماه لغو تحریم‌ها را به تاخیر می‌اندازد، صرفا برای اینکه درست در زمان انتخابات تحریم‌های آمریکا لغو شود نه الان. اگر الان لغو می‌شد طبیعی بود زیرا مساله منفعت ملی بود و هیچ روشی پوپولیستی در آن دخیل نبود، اما وقتی که لغو تحریم‌ها را کش می‌دهد تا به نزدیکی انتخابات کشیده شود مفهومش این است که در صدد است تا با دستاویز گشایش اقتصادی برای جریان خود بهره برداری سیاسی کند و این نوعی روش پوپولیستی است که فردی درست در زمان انتخابات و برای کسب آرای مردم دست به چنین اقداماتی بزند.

او تصریح کرد: معتقدم که متاسفانه چنین روش‌های پوپولیستی بیشتر توسط افرادی صورت می‌گیرد که سیاست‌شان منطبق بر دیانت‌شان نیست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.