خبر نجباء از لغو تمامی توافقات مقاومت عراق با دولت در مورد حمله به منافع آمریکا

سخنگوی جنبش نجباء گفت که مقاومت عراق این حق را برای خود قائل است که به اهداف نیروهای آمریکایی در این کشور حمله کند.

«نصر الشمری» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء گفت که از این پس مقاومت عراق حق دارد به اهداف آمریکا در این کشور حمله کند.

الشمری در گفت‌وگو با شبکه المیادین راجع ‌به حمله هوایی آمریکا به مواضع نیروهای مقاومت عراق در مرز سوریه، گفت: «تمامی توافقات پیشین ملغی شده است و از این پس مقاومت حق دارد که اهداف خود را تعیین کند.»

مهندس «نصر الشَمَّری»  سپس افزود: «مقاومت علی‌رغم اینکه سفارت آمریکا در بغداد را لانه جاسوسی می‌داند، پذیرفت که آن را هدف قرار ندهد.»

وی با انتقاد از دولت عراق که تاکنون هیچ توضیحی درباره حمله اخیر ارائه نکرده است، هشدار داد: «در صورت خودداری دولت از معرفی عناصر مزدور، مقاومت اسلامی، خود را مکلف می‌داند با افرادی که اطلاعات الحشد الشعبی را به آمریکا منتقل کردند، برخورد کند.»

«جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در شامگاه جمعه گذشته در ابتدا مدعی شد که در حمله هوایی بامداد جمعه به مرز عراق و سوریه، میان پنتاگون و نیروهای امنیتی عراقی هماهنگی صورت گرفته است، او سپس سخن خود را پس گرفت.

با این حال گروهها و شخصیت‌های عراقی واکنش شدیدی به این موضوع نشان دادند و «هادی العامری» در نامه‌ای به «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق گفت که اگر ادعای پنتاگون مبنی بر هماهنگی میان آمریکا و نهادهای امنیتی عراق برای انجام این حمله درست باشد، می‌تواند رخداد خطرناکی باشد و موجب از بین رفتن وحدت و انسجام میان نیروهای نظامی عراقی شود.

جنبش نجباء نیز در بیانیه‌ای گفت: «مقاومت به این جنایت پاسخی سخت و متناسب خواهد داد و مرتکبان، بهای سنگینی خواهند پرداخت. همچنین در موعد تسویه‌حساب، از همراهان و تسهیل‌گران این جنایت نیز چشم‌پوشی نخواهد شد.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.