آمادگی پاشینیان برای برگزاری انتخابات زودهنگام

نخست وزیر ارمنستان  همچنین پیشنهاد داده که در ماه اکتبر همه‌پرسی درباره قانون اساسی جدید این کشور برگزار شود.

پاشینیان گفت که این کشور می‌تواند به سیستم شبه ریاست جمهوری تغییر یابد.

این تحولات در حالی روی می‌دهد که در ادامه تنش‌های سیاسی اخیر در ارمنستان، معترضان به یک ساختمان دولتی در ایروان، پایتخت این کشور حمله کردند.

معترضان امروز دوشنبه به زور وارد این ساختمان شدند و خواستار استعفای نیکول پاشینیان شدند.

به دنبال شکست در نبرد با جمهوری آذربایجان، شهروندان ارمنستانی خواستار  کناره‌گیری پاشینیان شده‌اند و طی روزهای گذشته این کشور شاهد بلوای سیاسی بود. هواپیماهای جنگی ارتش ارمنستان روز جمعه در حمایت از تظاهرات علیه پاشینیان، بر فراز آسمان ایروان به پرواز درآمدند.

به طور همزمان، پاشینیان در یک سخنرانی ویدئویی گفت: «به تمامی سربازان، افسران و فرماندهان دستور می‌دهم سرشان به کار خود باشد و از مرزها و تمامیت ارضی ارمنستان محافظت کنند».

نخست وزیر ارمنستان با اشاره به اینکه مردم این کشور اجازه نخواهند داد کودتایی صورت گیرد گفت: «ارتش نمی‌تواند در رویه‌های سیاسی مشارکتی داشته باشد. ارتش باید تابع مردم و مقاماتی باشد که از سوی مردم انتخاب شده‌اند».

ارمنستان در جنگ ۴۴ روزه با جمهوری آذربایجان مجبور شد هفت منطقه اشغالی این کشور را در منطقه قره‌باغ کوهستانی تخلیه کرده و به مرزهای بین‌المللی عقب‌نشینی کند. مخالفان پاشینیان او را به خیانت و کشتار نیروهای ارمنی در جنگ متهم کردند. بعد از شکست ارمنستان در این  جنگ که با توافق سه‌جانبه ایروان، باکو و مسکو به آتش‌بس منجر شد، اعتراضات مردمی آغاز شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.