نامه ۳۲ نهاد آمریکایی به بایدن درباه بازگشت به برجام

در نامه این نهادها خطاب به آقای بایدن آمده است: بازگشت به برجام یکی از مهمترین و صریح ترین وعده های شما در طول مبارزات انتخاباتی بود. شما در این وعده ها همچنین تصریح کردید که آمادگی دارید سیاست خارجی آمریکا را از یک جانبه گرایی بی پروا و جنگ طلبانه دونالد ترامپ دور کنید.

این نهادها همچنین تاکید کرده اند که ، سیاست "حداکثر فشار" بر ایران "یک سیاست خطرناک و شکست خورده" است و این سیاست نه تنها باعث افزایش چرخه تنش ها در خاور میانه شد بلکه در واقع ایران را به داشتن توانایی تسلیحات هسته ای نزدیک کرد و باعث افزایش رنج مردم ایران شد.

این 32 نهاد آمریکایی در نامه خود گفته اند که هرچه بیشتر سیاست "حداکثر فشار" باقی بماند ، بیشتر به سیاستهای تندروها در ایران دامن خواهد زد و دیپلماسی ایالات متحده و ایران را دشوارتر خواهد کرد.

این نهادها گفته اند:افزایش تنشهای نظامی اخیر بین ایالات متحده و "گروههای تحت حمایت" ایران در سوریه و عراق نشان می‌دهد که در پیش گرفتن یک اقدام جدید تا چه حد ضروری است.

این نهادهای امریکایی در نامه خود در عین حال تحولات مختلف اخیر از جمله پذیرفتن دعوت اروپا برای پیوستن آمریکا به مذاکرات درباره آینده توافق ، تأیید عدم موفقیت تلاش ترامپ در قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد و همچنین انتصاب رابرت مالی ، دیپلمات " فوق العاده توانا و مذاکره کننده ماهر" را به سمت فرستاده ویژه در مورد ایران بسیار دلگرم کننده خوانده اند.

با وجود این این نهادها از اینکه دولت آمریکا گفته که ایران باید نخست با عمل به تعهداتش بر اساس برجام نخستین قدم را بردارد ابراز نگرانی کرده و گفته اند از آنجا که این آمریکا بوده که ابتدا توافق را نقض کرده و از برجام خارج شده در نتیجه منطقی است که برای احیای توافق برجام خود پیشگام شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.