سخنگوی وزارت خارجه روسیه از غرب

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) گفت، غرب کمپین تمام عیاری در حمایت از اپوزیسیون غیر سیستماتیک این کشور به راه انداخته اما چشمش را به روی مشکلات سیاسی داخلی خود بسته است.

 ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: متاسفانه بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا درباره بسیاری از موضوعات پیروی تقلیدی دارند، از جمله در روابط با روسیه، عدم توانایی و عدم امکان محافظت از اصول تحت فشار ایالات متحده و مساله حقوق بشر. آنها مجموعه کاملی از استدلال‌ها را برای حمایت از اپوزیسیون غیر سیستماتیک ما چه از نظر سیاسی و اطلاعاتی دارند و همانطور که می‌بینید، تعرض ادامه دارد.

این سخنگو گفت، اتحادیه اروپا مشکلات داخلی خودش را نادیده می‌گیرد.

زاخارووا تاکید کرد: مشکلات داخلی آن بسیار پیچیده‌تر است؛ جلیقه زردها در فرانسه و مشکلات مربوط به جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی‌لیکس. این مساله منحصراً برای انگلیس و ایالات متحده نیست، این یک مشکل اروپایی است، این مدت‌هاست که مشکل اتحادیه اروپا است. او در خاک انگلیس ماند و تحت فشار روانی و باج ‌خواهی قرار گرفت. آنها آن را نمی‌بینند، آنها نمی‌خواهند به آن توجه کنند.

این سخنگو همچنین گفت، حامیان اپوزیسیون روسیه دموکرات نیستند بلکه "عوامل نفوذی" هستند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه توضیح داد: اگر مردم از خارج از کشور حمایت و پشتیبانی شوند، اگر آنها سیاستی را دنبال کنند که به نفع کشورهای خارجی باشد، اگر با منافع ملی مخالفت کنند و منافع خارجی را در اولویت قرار دهند، چگونه می‌توان آنها را نیروهای لیبرال دموکراتیک نامید؟ آنها نباید در پشت این عنوان برجسته پنهان شوند. این چیزی کاملا متفاوت است. آنها عوامل نفوذی هستند. آنها منافع ملت‌های دیگر را در قلمروی ما دنبال می‌کنند.

زاخارووا تاکید کرد، دموکراسی در رابطه با نفوذ به دستورکار داخلی از خارج نیست، بلکه درباره یک فرایند سیاسی در داخل این کشور است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.