شرط وحدت اصولگرایان در انتخابات

سید کمال سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری، با اشاره به وضعیت جریان اصولگرا در انتخابات ۱۴۰۰، گفت: شورای وحدت اصولگرایان کار خود را با جدیت جلو می‌برد و هیات اجرایی اقدامات خوبی را انجام داده‌، البته هنوز وارد تعیین مصادیق نشده‌ایم که به آن هم ورود پیدا خواهیم کرد.

او ادامه داد: چندی پیش خبری مطرح شد مبنی بر اینکه افرادی نظیر آیت الله سید ابراهیم رئیسی و محمدباقر قالیباف قرار است نامشان مورد بررسی قرار بگیرد، اما این صرفا یک گمانه زنی بود؛ با این حال تقاضاهای بسیاری از جانب شخصیت‌ها و احزاب مختلف برای ورود آیت الله رئیسی به عرصه انتخابات ریاست جمهوری مطرح شده است. ما هم در مصاحبه‌ها اعلام کردیم که با ورود آیت الله رئیسی در اردوگاه اصولگرایان اجماع صورت خواهد گرفت و هنوز هم در اذهان مردم نام آیت الله رئیسی مطرح است.

اصولگرایان منتظر تصمیم نهایی کدام کاندیدای ریاست جمهوری هستند؟

سجادی افزود: اگر رئیسی به عرصه انتخابات وارد شود بسیاری از افراد وارد نخواهند شد، زیرا یک بار اصولگرایان بر سر آیت الله رئیسی به اجماع رسیده و یک رای شانزده میلیونی هم از جانب او نصیبشان شده است. اگر بار دیگر هم تصمیم به حضور بگیرد حتما باز هم اجماع بر روی او صورت خواهد گرفت و شورای ائتلاف و شورای وحدت یکی خواهند شد.

او با اشاره به ساختار شورای وحدت اصولگرایان ادامه داد: روحانیت مبارز با ساختار جدید خود ساختار حزبی پیدا کرده است و طرحی را پیشنهاد داده‌ که به وسیله آن از احزاب مختلف استفاده خواهد شد و بسیاری از احزاب اصولگرا را دعوت کرده و همه پای کار هستند که این نوعی رویکرد خوب است که از احزاب دعوت به عمل می‌آورد، اما در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب احزابی وجود ندارند و صرفا چند حزب در آن فعالیت می‌کنند که برخی از احزاب هم در هر دوی این شوراها فعالیت می‌کنند که این خود مورد انتقاد است. اگر وحدت در اردوگاه اصولگرایی وجود نداشته باشد لطمه و آسیب خواهیم خورد و نتیجه خوبی نخواهد داشت.

سجادی در پاسخ به این سوال که آیا در نهایت این دو شورا (شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و شورای وحدت اصولگرایان) یکی خواهند شد؟ گفت: من به صراحت می‌گویم که اگر آیت الله رئیسی به میدان بیاید این وحدت حاصل خواهد شد، اما اگر چنین اتفاقی رخ ندهد ممکن است باعث اختلاف شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.