قیمت این خودروها در هفته گذشته بالا رفت

بررسی روند دوگانه بازار خودرو در هفته منتهی به نیمه اسفندماه اما یک مساله کلی دیگر را نیز آشکار می‌کند. مساله‌ای که نشان دهنده آن است که رشد و افت قیمت در بازار خودروهای پرطرفدار داخلی چندان چشمگیر نبوده است و اصولا این روزها بازار این محصول تا حدود زیادی گرمای سال‌های قبل را ندارد. می‌توان چنین تحلیل کرد که نبود ثبات در بازار موجب سردرگمی خریداران خودرو شده، بطوریکه عده ای دست از خرید کشیده اند و عده ای دیگر برای خرید یا تعویض خودرو مورد نظر خود امروز و فردا می کنند.  

رصد بازار خودرو در هفته سپری شده نشان دهنده آن است که دامنه نوسان رشد قیمت در برخی از برندها بین ۱ تا ۳ میلیون تومان بوده و خودروهایی که افت قیمت داشتند نیز افتی یک میلیونی را تجربه کرده اند با این شرایط می توان گفت بازار خودرو در دومین هفته اسفند ماه دو مسیر متفاوت داشته است.  

ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که در هفته گذشته «سمند LX با موتور EF۷» با رشد ۳ میلیونی رکورددار رشد قیمت در هفته گذشته بوده است. «پژو ۲۰۶ تیپ ۲»،«پژو ۲۰۶ تیپ ۵» و «پژو ۲۰۶ صندوقدار» نیز رشد قیمتی دو میلیون تومانی داشتند و «پراید ۱۱۱»  و «سمند LX » نیز رشدی یک میلیون تومانی را در هفته گذشته تجربه کردند.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «صدرنشینی سمند EF7 در هفته کم‌رمق بازار + جدول» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.