اولین مقام دولت ترامپ دستگیر شد

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، «فردریکو کلِین» دستیار ویژه وقت وزارت امور خارجه آمریکا، اولین مقام منصوب سیاسی در دولت ترامپ است که توسط اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) تحت بازداشت قرار می‌گیرد.

کلین پیش از آنکه در سال ۲۰۱۷ به استخدام وزارت امور خارجه آمریکا درآید، در کمپین ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ حضور داشت.

مادر کلین در مصاحبه با نشریه «پالتیکو» تأیید کرد که درباره وقایع حمله به کنگره با پسرش صحبت داشته و او روز ششم ژانویه در واشنگتن دی‌سی به سر می‌برده است.

تاکنون بیش از سیصد نفر در ارتباط با حمله هواداران ترامپ به کنگره با هدف ممانعت از تأیید پیروزی «جو بایدن» در انتخابات، مورد بازداشت قرار گرفته‌اند.

ترامپ چندی پیش با اتهام «تحریک به شورش» مورد استیضاح قرار گرفت اما دادگاه مجلس سنای آمریکا با ۵۳ رأی مخالف در برابر ۴۷ رأی موافق درخصوص محکومیتش، وی را مورد تبرئه قرار داد.

در حال حاضر ترامپ با اولین پرونده قضایی بعد از اتمام دوره ریاست جمهوری مواجه است که در آن رئیس جمهور سابق آمریکا به نقض قانون «کوکلاس کلان» متهم شده است. گفته می‌شود این شکایت به ترامپ ابلاغ شده اما او هنوز وکیلی برای این پرونده انتخاب نکرده است.

بازداشت اولین مقام دولت ترامپ در ارتباط با حمله به کنگره آمریکا

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.