جزییات برنامه آمریکا برای تلافی حمله به عین الاسد

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در مصاحبه‌ای شامگاه جمعه تصریح کرد که واشنگتن هنوز در حال ارزیابی عاملان حمله راکتی به یک پایگاه میزبان نیروهای آمریکایی در عراق است.

آستین در مصاحبه با پایگاه خبری «ای‌بی‌سی» گفت چنانچه آمریکا تصمیم بگیرد این حمله را پاسخ دهد این کار را «در زمان و مکان مورد ترجیح خود» انجام خواهد داد.

بخش آمریکایی پایگاه «عین‌الاسد»، واقع در استان الانبار عراق چهارشنبه هدف ۱۰ راکت قرار گرفت. این پایگاه میزبان ۲۵۰۰ نظامی آمریکایی است که هنوز در عراق باقی مانده‌اند.

در این حمله هیچ نظامی آمریکایی زخمی نشد، اما یک پیمانکار غیرنظامی هنگام پناه گرفتن حین حملات دچار حمله قلبی شد و فوت کرد.

لوید آستین به ای‌بی‌سی گفت: «ما می‌خواهیم مطمئن شویم که چه کسی مسئول این اقدام است.»

وی تصریح کرد: «پیام ما به کسانی که چنین حملاتی انجام می‌دهند این است که انتظار داشته باشید هر کاری که لازم است را برای دفاع از خودمان انجام دهیم.»

حمله راکتی به پایگاه عین‌الاسد بعد از حمله هوایی آمریکا به شرق سوریه در هفته گذشته انجام شد. ارتش آمریکا در آن حمله مواضع نیروهای مقاومت را هدف گرفت. ارتش آمریکا این حمله را در واکنش به حمله راکتی دیگری در عراق که به کشته شدن یک پیمانکار و زخمی شدن چند فرد آمریکایی از جمله یک نظامی این کشور منجر شده بود انجام داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.