فلز گران بهای داخلی تحت فشار طلای جهانی؛

یک رقم از ارزش سکه افتاد

کدخبر: ۳۹۷۴۷۲
همانطور که انتظار می رفت و تحلیل گران فنی نیز اشاره کرده بودند، با از دست رفتن مرز 10 میلیون و800 هزار تومانی، سرعت ریزش در بازار سکه تندتر شد.
یک رقم از ارزش سکه افتاد

به گزارش اقتصادنیوز، ارزش ذاتی سکه از مرز 10 میلیون تومانی پایین رفت. روز پنج شنبه، بهای طلا در بازارهای جهانی نزول سنگینی را تجربه کرد و ارزش دلار در بازار داخلی نیز به زیر کانال 25 هزار تومانی رفت. 

این دو عامل دست به دست هم دادند تا ارزش ذاتی سکه به محدوده 9 میلیون و 900 هزار تومانی ریزش کند.

در بازار آزاد نیز مرز حیاتی 10 میلیون و 800 هزار تومانی از دست رفت. همانطور که انتظار می رفت و تحلیل گران فنی نیز اشاره کرده بودند، با از دست رفتن مرز 10 میلیون و800 هزار تومانی، سرعت ریزش در بازار سکه تندتر شد.

سکه حباب

برگشت سکه در روز جمعه

سرعت ریزش سکه به اندازه ای بود که در معاملات پشت خطی روز جمعه این فلز گران بها به کانال 10 میلیون و400 هزار تومانی قدم گذاشت. به گفته فعالان، زمانی که اعلام شد، عراق آزادسازی بخشی از دارایی های ارزی ایران را آغاز کرده است و یکی از مقامات ایرانی نیز از احتمال مذاکره با آمریکا در مصاحبه با یک رسانه خارجی خبر داد، فروش ها در بازار پشت خطی سکه زیاد شد. با این حال، خبر تحریم های جدید آمریکا کافی بود که سکه تا کانال10 میلیون و 600 هزار تومانی بالا بیاید.

سکه پشت خطی2

شروط نزول در بازار سکه

به گفته فعالان، برگشت اونس طلا به کانال هزار و 700 دلاری نیز تاثیر مهمی بر انتظار بازیگران بازار سکه داشت. به باور تحلیل گران فنی، اگر طلای جهانی زیر محدوده هزار و 690 دلاری به کار  خود پایان می داد، انتظارات کاهشی در بازار سکه بسیار تقویت می شد.

سکه حباب

با وجود افت انتظارات کاهشی، سکه در روز جاری می تواند هم چنان شاهد افت قیمت باشد. شرط ادامه افت قیمت دربازار سکه ماندن دلار در کانال 24 هزار تومانی است. در کنار این، سکه زیر خط 10 میلیون و 800 هزار تومانی باقی بماند، هم چنان تحت فشار فروش خواهد بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید