اتهام به پزشک پیشین کاخ سفید به دلیل رفتار غیراخلاقی

به گزارش تارنمای شبکه ان بی سی نیوز، رانی جکسون نماینده جمهوری خواه کنگره آمریکا به رفتار غیراخلاقی و آزار جنسی در هنگام اشتغال به عنوان پزشک ارشد کاخ سفید متهم شده است.

دریادار جکسون که در سال ۲۰۱۸میلادی نامزد تصدی وزارت امور کهنه سربازان ارتش آمریکا بود، در پی متهم شدن به نوشیدن الکل در هنگام اجرای وظیفه و نوشتن داروی بیش از حد نیاز و مجاز برای بیماران، وادار به کناره گیری از این مقام شد.

بازرس کل وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفته است که جکسون هنگامی که در دوره باراک اوباما و دونالد ترامپ رئیسان جمهوری پیشین، پزشک ارشد کاخ سفید بوده، رفتار و کردار ناشایست و نامناسبی با زیردستانش داشته که شامل آزار جنسیتی نیز بوده است.

اما جکسون با تکذیب این ادعاها گفته که دموکرات ها از این گزارش برای تکرار حملات نادرست به او سوء استفاده کرده اند

براساس گزارش بازرس کل که نخست توسط سی ان ان گزارش شد؛ جکسون در هنگام کار در کاخ سفید افزون بر مصرف نوشابه الکلی و داروی آرامبخش، به کارکنان زیردستش، سخنان جنسی می گفته و با آنان بدرفتاری، تحقیر و زورگویی می کرده است.

جکسون در آستانه انتخابات ریاست جمهوری۲۰۲۰ گفته بود که جو بایدن نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دچار "زوال عقل" است و توانایی اداره امور را ندارد.

جکسون که از تیم پزشکی کاخ سفید خارج شده و اکنون برای حضور در کنگره آمریکا وارد رقابت‌های انتخاباتی شده، گفت که این اظهارات را به عنوان "یک شهروند دغدغه‌مند" مطرح می‌کند نه یک نامزد جمهوریخواه برای کنگره.

پزشک پیشین کاخ سفید پس از این اظهارات در پاسخ به خبرنگاری تایید کرد که او هرگز بایدن را معاینه یا درمان نکرده و اظهارات او به مثابه ارزیابی پزشکی از وضعیت سلامت نامزد حزب دموکرات نبوده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.