حمله تند و بی سابقه بایدن به مخالفانش

بر این اساس، رئیس جمهور آمریکا افزود: در سال ۲۰۲۰ با وجود اینکه در میانه همه گیری کرونا قرار داشتیم، اما آمریکایی‌ها بیشتری نسبت به گذشته رای دادند. بازشماری‌هایی در ایالت‌ها و تصمیماتی در ۶۰ دادگاه از طرف قضاتی که به وسیله رئیس جمهور پیشین منسوب شده بودند، انجام شد. از جمله اینکه دادگاه عالی از جامعیت این انتخابات تاریخی حمایت کرد. هنوز به جای جشن گرفتن این نمایش قدرتمند رای دادن ما شاهد حمله بی سابقه به کنگره و حمله بی‌رحمانه به دموکراسی در ششم ژانویه هستیم.

وی تصریح کرد: تاکنون شاهد تلاشی این‌گونه برای نفی، تضعیف و بی اثر کردن خواست مردم آمریکا نبودیم و توجه به این موضوع که این حمله با حمله‌ای همه جانبه به حق رای گیری هم اکنون در سراسر کشور صورت می‌گیرد. در دوره کنونی کنگره، مقامات منتخب از ۴۳ ایالت بیش از ۲۵۰ لایحه برای دشوار کردن رای دادن برای ‎آمریکایی‌ها مطرح کرده اند. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که آن‌ها به کار خود ادامه دهند.

بایدن گفت: هفته گذشته مجلس نمایندگان لایحه "اچ آر وان" را برای حمایت از حق مردم برای رای دهی در سال ۲۰۲۱ تصویب کرد. این یک قانون مهم است و نشان می‌دهد باید به فوریت از حق رای دادن و جامعیت انتخابات‌مان حمایت و دموکراسی کشورمان را ترمیم و تقویت کنیم. من امیدوارم مجلس سنا کار خود را انجام دهد و من بتوانم آن را امضاء و به قانون تبدیل کنم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.