افت 75 درصدی ارزش صف های خرید؛

افزایش خروج حقیقی ها در روز سبز بورس +اینفو

کدخبر: ۳۹۸۳۳۲
در معاملات روز سه‌شنبه رقم خروج پول حقیقی نسبت به روز قبل 153 درصد افزایش یافت.

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل با رشد 10 هزار و 268 واحدی به رقم یک میلیون و 210 هزار و 157 واحد رسید. شاخص هم وزن نیز  292 واحد رشد کرد و در سطح 432 هزار و 343 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابوس 32 واحد رشد کرد و به رقم 17 هزار و 119 واحد رسید. 

سهم‌های تاثیرگذار 

در معاملات امروز نمادهای شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) فولاد (فولاد مبارکه اصفهان) و شبندر (شرکت پالایش نفت بندعباس) بزرگان سبزپوش بازار بودند که بیشترین تاثیر را در رشد شاخص داشتند.

شتران، نوری، فارس، مبین، وپاسار، پارس و جم دیگر نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند.

افزایش خروج پول حقیقی 

در روز سه‌‌شنبه برای هجدهمین روز کاری متوالی شاهد خروج پول حقیقی از بازار بودیم. ارزش خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی کل بازار سهام 706 میلیارد تومان بود که نسبت به روز گذشته 153 درصد افزایش یافته است. 

در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی را اپال (فراوری معدنی اپال کانی پارس) داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 51 میلیارد تومان بود. پس از اپال، اعتماد و سمگا بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

بورس

کاهش ارزش معاملات کل

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 16 هزار و 943 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌دوشنبه 43 درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز 5 درصد افزایش یافت و به رقم 6 هزار و 192 میلیارد تومان رسید.  

افت ارزش صف‌های خرید

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به روز گذشته 75 درصد کاهش یافت و به رقم 73 میلیارد تومان رسید. ارزش صف‌های فروش نیز 8 درصد کاهش یافت و 3 هزار و 54 میلیارد تومان شد.

امروز شرکت رایان هم افزا (رافزا) با صف‌ خرید 31 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از رفزا، حفاری (حفاری شمال) و بالبر (کابل البرز) بیشترین صف خرید را داشتند.  

بیشترین صف فروش نیز به دی (بانک دی) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 105 میلیارد تومانی داشت. پس از دی، پتایر (ایران تایر) و سنیر (سیمان سفید نی ریز) بیشترین صف فروش را داشتند.

روز سبز شرکت‌های بزرگ

نقشه بورس بر مبنای ارزش معاملات

نقشه بورس

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید