حضور وزیر خارجه آمریکا در کنگره برای برجام

ند پرایس روز سه‌شنبه در نشست خبری روزانه خود ابتدا درباره مامور سابق اف بی آی که سالهاست مفقود شده است، سخن گفت و افزود: رویکرد ما در قبال ایران دیپلماسی است و در این مورد هم لازمه دیپلماسی داشتن کانالی برای ارتباط است که بتواند پاسخی درباره لوینسون بیابد.

وی ادامه داد: این یکی از ابزار مهم است و ما ابزارهای دیگری هم داریم که از آن برای یافتن اطلاعات در این زمینه استفاده خواهیم کرد.

جمهوری اسلامی ایران بارها تاکید کرده است که هیچ اطلاعی از لوینسون ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین درباره نامه ۱۴۰ نماینده به وزیر خارجه درباره توافق جامع با ایران هم گفت: مسیری که در این نامه اشاره شده است قویا با رویکرد ما درباره توافق هسته‌ای ایران تطابق دارد.

پرایس افزود: رویکرد ما به طور خلاصه نخستین اقدام «عمل» در برابر «عمل» است. اگر ایران به تعهدات خود تحت برجام پایبند شود، آمریکا هم اقدام مشابه انجام خواهد داد و سپس از آن به عنوان سکویی برای توافقی قوی‌تر و محکم‌تر استفاده خواهد کرد.

وی ادامه داد این توافق شامل نخست مدت آن و سپس نگرانی آمریکا، متحدان و شرکای منطقه است که موشک بالستیک و آنچه که او «حمایت ایران از تروریسم» خواند  را در بر می‌گیرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: از این نظر، ما با کنگره در یک سمت قرار داریم و ما هر روز با متحدان، شرکا و کنگره در این زمینه تعامل داریم و به همین دلیل هم بلینکن وزیر خارجه روز چهارشنبه در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان خواهد بود.


 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.