آمار معاملات بورس امروز چهارشنبه 20 اسفند 99
 در معاملات روز چهارشنبه شاخص کل بورس پس از ۳ روز صعود پیاپی، ۳ هزار و ۳۶۵ واحد افت کرد و به سطح یک میلیون و ۲۰۶ هزار واحد رسید.

نزول اندک شاخص

امروز در ابتدای معاملات روند شاخص کل بورس نزولی شد و در نیم ساعت ابتدایی 6 هزار واحد افت کرد. در پایان معاملات امروز شاخص کل نسبت به روز گذشته 3 هزار و 365 واحد نزول کرد و به سطح یک میلیون و 206 هزار و 781 واحد رسید.

مسیر حرکت شاخص هم‌وزن در تمام روز نزولی بود و در پایان معاملات 539 واحد نسبت به دیروز پائین آمد و در رقم 431 هزار و 808 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس نیز 37 واحد افت کرد و به رقم 17 هزار و 81 واحد رسید.

در مقابل رقم خالص پول حقیقی ورودی به اوراق دولتی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری به ۱۸۴ میلیارد تومان رسید که در مقایسه با دیروز رشد ۵۰۰ درصدی داشته است.

در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی را شبندر (پالایش نفت بندرعباس) داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن ۸۲ میلیارد تومان بود. پس از شبندر، شستا و فملی بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

لیدرهای بازار

در معاملات امروز نمادهای فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران)، شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) و فولاد (فولاد مبارکه اصفهان) بزرگان قرمزپوش بازار بودند که بیشترین تاثیر را در افت شاخص داشتند.

مشروح این گزارش را در اقتصاد نیوز با تیتر «بورس نتوانست پوکر کند» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.