دولت جدید لیبی رأی اعتماد گرفت

 اسکای نیوز عربی گزارش داد، ۱۳۲ نماینده پارلمان لیبی در جلسه امروز خود رای اعتماد خود را به دولت «عبدالحمید الدبیبه» دادند.

پارلمان لیبی جلسه رسمی را در دومین دور نشست نمایندگان پارلمان لیبی با حضور الدبیبه و ۱۳۲ نماینده در شهر سرت برگزار کرد که در آن نخست وزیر دولت آینده توضیحاتی درباره برنامه دولت خود و هیات وزیران ارائه داد و به سوالات نمایندگان در این زمینه پاسخ داد.

 الدبیبه نخست وزیری دوره انتقالی را تا انتخابات اصلی که در ۲۴ دسامبر برگزار خواهد شد، به عهده خواهد داشت.

با توجه به نقشه راهی که احزاب لیبی ماه گذشته در ژنو توافق کردند، دولت الدبیبه تا ۲۱ مارس ( دوم فروردین ۱۴۰۰) فرصت دارد تا رای اعتماد را از پارلمان بگیرد.

در صورت عدم موفقیت، این موضوع به نشست گفت‌وگوهای سیاسی لیبی واگذار می شود تا اعضای آن در این زمینه تصمیم گیری کنند.

سازمان ملل متحد در آخرین مرحله رأی گیری برای تعیین دولت موقت لیبی در ژنو، عبدالحمید محمد الدبیبه را به عنوان نخست وزیر دولت انتقالی لیبی تعیین کرد.

پیش از این مقرر شده بود که اعضای شورای ریاست جمهوری و نخست‌وزیر پس از انتخاب، اداره لیبی را در دوره انتقالی تا ۲۴ دسامبر (سوم دی ۱۴۰۰) و برگزاری انتخابات لیبی بر عهده خواهند داشت.

هیأت اعزامی سازمان ملل به لیبی ۲۴ نامزد را برای عضویت در شورای ریاست جمهوری و ۲۱ نامزد را نیز برای تصدی پست نخست‌وزیری در دوره انتقالی معرفی کرده بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.