احمدی نژاد: لجاجت‌های خودی را گردن آمریکا نیندازیم/ چه اشکال دارد هر سال ۱۰ میلیون آمریکایی به ایران سفر کنند!

چندی است احمدی نژاد به هوای رسیدن به پاستور، هوس سفرهای استانی کرده و هر از چندگاهی اظهارات جنجالی‌اش نُقل محافل رسانه‌ای شده است؛ او در جدیدترین اظهاراتش در دیدار با جمعی از مردم اصفهان که عصر روز سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹، در تهران برگزار شده، با اشاره به نارضایتی و نگرانی فزاینده مردم از نحوه اداره کشور گفته است: ملّت ایران همه موجودیت خود را پای کار انقلاب آورد و اینک پس از چهل سال مقاومت، تحمّل سختی‌ها و تقدیم صد هزار شهید، نگران آینده انقلاب است و از وضعیت کشور نیز به شدت اظهار نارضایتی می‌کند.

آنگونه که دولت بهار روایت کرده، احمدی‌نژاد با اشاره به اولویت نداشتن منافع کشور برای این دو جریان سیاسی گفت: وقتی در دولت بودم، اینها خواستار دریافت رایگان بخش‌های پالایشگاهی برخی کارخانجات در حال واگذاری بودند و می‌گفتند که برای حفظ انقلاب باید به هر دو جناح مقداری از این کارخانجات داده شود درحالی که بنده همواره معتقد بوده و هستم برای حفظ انقلاب باید هر آنچه را که تا کنون و به ناحق در اختیار گرفته‌اند، بازپس دهند.

 احمدی نژاد مطالبات مردم را مبتنی بر عدالت خواهی، توحید، انسانیت و صداقت دانستند و گفتند: هر مشکلی هست باید به مردم گفته شود و حتی اگر قادر به انجام وظایف خود نیز نیستند، باز هم باید واقعیت‌ها را به مردم بگویند، نه اینکه یک قرارداد ترکمن‌چای ببندند و بخواهند آن را به نشانه پیروزی به ملّت عرضه کنند! ایران مرکز تمدّن است و ملّت همه جزئیات را می‌فهمد.

احمدی نژاد گفت: اگر شرایطی پدید آمد که دولت آمریکا به زورگویی و تجاوز به حقوق ملّت ایران و زیاده‌طلبی و چپاول‌گری خاتمه داد، ما با او کاری نداریم و همچنین باید منصف باشیم و ضعف‌ها، اشکالات، بی عرضگی‌ها، قدرت طلبی‌ها، خودخواهی‌ها و لجاجت‌های خودی را به گردن آمریکا نیندازیم.

وی افزود: چه اشکالی دارد که در هر سال ده میلیون آمریکایی و اروپایی برای گردشگری به ایران بیایند؟ تعداد زیادی شغل درست می‌شود امّا راه را بسته‌اند زیرا همه دنیا را جاسوس تلقی می‌کنند. آنها ملّت ایران را هم همینطور می‌بینند و می‌گویند همه مجرمند مگر آنکه خلافش برای ما اثبات شود. این در حالی است که در قانون اساسی ما اصل بر برائت است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.