شرط آمریکا برای کاهش تحریم‌های ایران

وزیر خارجه آمریکا در ادامه اظهارات تکراری خود درباره توافق هسته‌ای با ایران گفت که کاهش تحریم‌های ایران بستگی به بازگشت این کشور به اجرای کامل تعهدات ذیل برجام دارد.

به گزارش  اسپوتنیک، وزیر خارجه آمریکا که این اظهارات را در جلسه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان این کشور مطرح می‌کرد، مدعی شد: «گزارش مربوط به آزادسازی اموال بلوکه شده ایران در کشورهای مختلف، صحت ندارد».

بلینکن تأکید کرد که «قبل از لغو تحریم‌های ایران با کنگره رسما رایزنی خواهد کرد، اما تاکنون هیچ اقدامی درباره این خصوص انجام نگرفته است».

وی در ادامه اظهارات تکراری خود درباره ایران گفت که «اگر ایران به تعهداتش برگردد، ما هم همان کار را انجام خواهیم داد و از آن به عنوان زمینه‌ای برای یک توافق طولانی‌تر و قوی‎‌تر استفاده خواهیم کرد».

یک مقام ارشد امنیتی ایران اخیرا به شبکه خبری «پرس تی‌وی» گفته که ایران با پیشنهاد بازگشت گام‌به‌گام به توافق هسته‌ای مخالف است و تهران تنها در صورتی به تعهدات برجامی خود کامل باز خواهد گشت که تحریم‌ها به‌صورت مؤثری برداشته شوند.

این مقام امنیتی تصریح کرد که دولت جدید آمریکا تحریم‌های دولتی قبلی را لغو نکرده است. وی اعلام کرد که تنها راه بازگشت ایران به تعهدات برجامی خود این است که واشنگتن تمامی تحریم‌ها را بردارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.