چمران: مردم بخواهند برای شورای شهر کاندید می‌شوم

مهدی چمران در جمع خبرنگاران در خصوص تعیین افراد برای نام‌نویسی در شورای شهر تهران گفت: برنامه‌ریزی منسجم و پیچیده‌ای برای شوراها انجام شده که باید سعی کنیم آن را ساده‌تر کنیم تا برای شوراهای سراسر کشور افراد را انتخاب کنیم البته نیمی از این کار انجام شده است ولی تهران را هنوز آغاز نکردیم و کمی زمانبر خواهد بود.

وی ادامه داد: براساس تصمیم شورای مرکزی ائتلاف مقرر شد که ۹ نفر توسط این شورا برای شورا انتخاب شوند تا این موضوع از انتخابات ریاست جمهوری مجزا شود. این ۹ نفر افرادی هستند که به صورت تخصصی برای شوراها انتخاب و فعالیت می‌کنند. بی‌تردید داشتن دیدگاه سیاسی و انقلابی بودن ضروری است ولی شوراها باید به صورت تخصصی انتخاب شوند.

چمران اضافه کرد: این ۹ نفر مسائل شورای شهر را برنامه ریزی می‌کنند و از ۱۵ نفر متخصص در رشته‌های مختلف شهری استفاده خواهند کرد به این ترتیب گروهی ۲۴ نفره تشکیل خواهد شد و در مورد اسامی که توسط مجمع مجازی چند هزار نفره معرفی می‌شوند، در نهایت افراد معرفی شده سه برابر ظرفیت مورد نیاز ثبت نام شورای شهر تهران هستند و یک برابر ظرفیت را انتخاب خواهند کرد. امیدواریم از این مسیر افراد متخصص و خوشنامی برای شورا انتخاب شوند.

ادعای چمران درباره تصمیم‌گیری برای ثبت‌نام در انتخابات شورای شهر

رییس سابق شورای اسلامی شهر تهران در خصوص ثبت نام خود نیز برای شورای شهر تهران اظهار کرد: هنوز ثبت نام نکرده‌ام خودم دوست ندارم بیایم به دلیل این‌که عرصه را به جوانان بسپاریم اما به دلایلی همچون بحث تجربه، دوستان این تکلیف را می‌کنند و اگر مردم هم ضرورتی بدانند قطعا در خدمت آنها خواهم بود.

وی در ادامه گفت: باید در خصوص ثبت نام تصمیم بگیرم در این راستا با مردم و دوستان مشورت خواهم کرد آنها که می‌شناسند می‌گویند شرکت کنم.

رییس سابق شورای اسلامی شهر تهران در خصوص بررسی گزینه شهرداری تهران نیز اظهار کرد: هنوز برای شهردار به صورت مصداقی صحبت نکرده‌ایم اما برای شورا و شهرداری شاخص‌هایی را مشخص کردیم که قطعا آنها را اعلام خواهیم کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.