خریداران اسلحه در دنیا چقدر خرج می‌کنند؟

طبق آخرین برآوردهای صورت‌گرفته ارزش واردات اسلحه این کشور در سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۳ میلیارد و ۶۷۳ میلیون دلار تخمین زده شده است.

پس از عربستان سعودی دومین خریدار بزرگ اسلحه در دنیا کشور هند است. این کشور در سال ۲۰۱۹ رقمی بالغ بر ۲ میلیارد و ۹۶۴ میلیون دلار برای خرید اسلحه پرداخت کرده است، و پس از آن سومین خریدار بزرگ اسلحه در دنیا کشور قطر است که در سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۲ میلیارد و ۲۵۸ میلیون دلار برای خرید اسلحه هزینه کرده است.

در مقابل این کشورها دومین صادرکننده بزرگ اسلحه در دنیا که طی سال‌های ۱۹۵۰ تا ۲۰۱۹ بیشترین درآمد را از این صنعت کسب کرده است؛ کشور روسیه است. طبق برآوردهای صورت‌گرفته این کشور طی آن سال‌ها ۵۹۸ میلیارد و ۳۷۵ میلیون دلار از این صنعت درآمدزایی کرده است و پس از آن انگلیس سومین کشور این فهرست است که ارزش صادرات اسلحه آن طی سال‌های ۱۹۵۰ تا ۲۰۱۹ نزدیک به ۱۴۳ میلیارد و ۲۰۵ میلیون دلار برآورد شده است.

در این بین چهارمین بزرگ‌ترین خریدار اسلحه در دنیا کره جنوبی است که طبق برآوردهای صورت‌گرفته این کشور در سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۱ میلیارد و ۱۵۰ میلیون دلار اسلحه خریده است و پس از آن استرالیا پنجمین کشور این فهرست است؛ این کشور در سال ۲۰۱۹ رقمی بالغ بر ۱ میلیارد و ۳۹۹ میلیون دلار برای خرید اسلحه پرداخت کرده است.

در ادامه ششمین بزرگ‌ترین خریدار اسلحه در دنیا کشور مصر است؛ طبق برآوردهای صورت‌گرفته این کشور در سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۱ میلیارد و ۱۹۳ میلیون دلار برای خرید اسلحه پرداخت کرده است و پس از آن کشورهای ایالت متحده آمریکا، ژاپن، چین و ترکیه به ترتیب جایگاه‌های هفتم، هشتم، نهم و دهم این فهرست را به خود اختصاص داده‌اند؛ این کشورها در سال ۲۰۱۹ به ترتیب ۱ میلیارد و ۴۸ میلیون دلار، ۸۹۱ میلیون دلار، ۸۸۷ میلیون دلار و ۸۳۳ میلیون دلار برای خرید اسلحه هزینه کرده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.