فشار شهردار نیویورک به فرماندار برای استعفا

اندرو کومو، فرماندار ایالت نیویورک اتهامات مطرح شده از سوی این زنان را که اکثرشان معاون‌های سابق او بودند، رد کرده است. اخیرا یکی از معاون‌های کومو که خواسته نامش فاش نشود به روزنامه The Times-Union گفت، کومو سال گذشته میلادی با عنوان اینکه باید به مسائل کاری بپردازند او را مورد آزار جنسی قرار داده بود.

کومو روز چهارشنبه این اتهام را رد کرد و گفت که هرگز چنین کاری نکرده است.

در همین حال، بیل دو بلازیو، شهردار نیویورک‌سیتی گفته که کومو دیگر نمی‌تواند فرماندار بماند.

کومو در نشست خبری اخیر خود بابت رفتاری که باعث رنجش این زنان شده، عذرخواهی کرد اما باز هم گفت که هیچ کدامشان را به صورت نامناسبی لمس نکرده است.

دفتر دادستانی ایالت نیویورک در حال انجام تحقیقاتی مستقل درباره این اتهامات است. کومو گفته که از سمتش کناره گیری نمی‌کند و از مردم خواسته تا اعلام نتایج این تحقیقات منتظر بمانند و پیش داوری نکنند.

دو بلازیو، رقیب سیاسی دیرپای کومو روز پنجشنبه اعلام کرد که این اتهامات، نگران کننده هستند و به خبرنگاران گفت: این اتهامات خاص که کارمند سابق کومو آنها را مطرح کرده، غیر قابل قبول و نفرت انگیز است. او دیگر نمی‌تواند فرماندار بماند.

درخواست‌ها از کومو برای کناره گیری از سمتش از اواخر فوریه سال جاری میلادی آغاز شد، وقتی که نخستین زنی که وی را به آزار جنسی متهم کرد مقاله‌ای در این زمینه منتشر کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.