واعظی: قصد داریم زمانی‌که دولت را تحویل می دهیم کرونا دغدغه مردم نباشد

محمود واعظی درباره اقدامات دولت برای رفع تحریم ها و با نوید زندگی بهتر به مردم برای سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: تلاش دولت این است که هر چه سریعتر  تحریم‌ها برداشته شود و دولت را بدون تحریم به دولت بعدی تحویل دهیم و این برای ما خیلی مهم است.

وی افزود: رییس جمهوری همه وقت و تلاش خود را برای انجام این کار می گذارد و وزیر خارجه و بقیه همکاران هم در حال تلاش هستند.

رییس دفتر رییس جمهوری خاطرنشان کرد: مهم این است که کرامت ما حفظ شود و اقداماتمان از موضع قدرت و چیزی باشد که به صراحت مقام معظم رهبری اعلام فرمودند.

واعظی با اشاره به اظهارات برخی افراد غیر مسئول درباره مسائل مهم تصریح کرد: متاسفانه برخی افراد هیچ مسئولیتی ندارند و به طور مرتب مطالبی بیان می کنند که کار را برای ما مشکل می کند. باید اجازه دهیم مسائل ملی و بسیار مهم مسیر خود را که شورای عالی امنیت ملی است، پیش برود.

وی ادامه داد: برخی که قصد حضور در انتخابات را دارند به هر دلیلی برداشتن تحریم را به نفع خود نمی دانند و می خواهند همیشه بهانه هایی برای حمله به دولت داشته باشند. برخی دیگر که مسئولیت دارند یا ندارند هم به شکل دیگری مانع‌تراشی می کنند در حالی که یکی از اهداف جدی دولت این است که این کار انجام شود.

رییس دفتر رییس جمهوری درباره برنامه ها و اقدام دیگر دولت، گفت: ما قصد داریم زمانی‌که دولت را تحویل می دهیم،  مسئله کرونا در کشور هم از نظر واکسیناسیون و درمان و پیشگیری به جایی رسیده باشد که دیگر دغدغه مردم نباشد.

واعظی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا عدم تعیین تکلیف لوایح مرتبط با FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌تواند بهانه‌ای برای برداشته شدن تحریم‌ها باشد یا نه، اظهار کرد:  بحث تحریم متفاوت از FATF است.  اما در داخل ایران برخی این دو را با هم مرتبط می دانند و این ارتباط از حیث فنی نیست بلکه سیاسی است.

وی ادامه داد: این افراد می‌گویند اگر غربی‌ها می‌خواهند حسن نیت نشان دهند نمی توانند هم تحریم را بر ما اعمال کنند و هم در ارتباط FATF با ما همکاری کنند و یک بحث سیاسی را مطرح می کنند.

واعظی خاطرنشان کرد: دولت علاقه مند است هم تحریم برداشته شود هم با FATF همکاری کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.