خبر مهم درباره محدودیت‌های کرونایی در تعطیلات عید

کیانوش جهانپور مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت، با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در کشور، اظهار کرد: در حال حاضر با شیوع بیماری کرونا در کشور رنگ بندی شهرهای مختلف کشور براساس شاخص های مختلف از جمله میزان ابتلا، تعداد بیماران بستری و حتی فوت شدگان ارزیابی و وضعیت آنها مشخص می‌شود.

او ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته ارزیابی مناطق مختلف کشور و رنگ بندی آنها در تاریخ ۲۵ اسفند ماه برای ایام تعطیلات عید و اوایل سال جدید انجام خواهد گرفت.

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت بیان کرد: محدودیت های هوشمند کرونایی در هر شهر و منطقه مطابق وضعیت رنگ بندی اعلام شده توسط ستاد ملی کرونا اعمال خواهد شد. بسته های مدیریتی تدوین شده و صرفا بر اساس رنگ بندی و شرایط هر منطقه این بسته ها اعلام و ابلاغ می شود.

جهانپور تاکید کرد: در حال حاضر موضوع سفرهای نوروزی در حال بررسی است و ستاد ملی کرونا آخرین دستورالعمل ابلاغی خود را برای ایام تعطیلات عید نوروز و اوایل سال آینده ابلاغ نکرده است. به طور کلی انجام مسافرت باعث چرخش ویروس کرونا و آلوده شدن شهر های مبدا و مقصد می شود. هم اکنون رعایت دستورالعمل ها در هنگام مسافرت به خوبی در شهر های مبدا انجام نمی شود.

 او بیان کرد: در حال حاضر واکسیناسیون کادر درمان  و گروه های پر خطر در حال انجام است و تا به امروز محموله های مختلفی از کشورهای چین، هند  و روسیه وارد کشور شده است. امروزه بهترین واکسن رعایت دستورالعمل های بهداشتی و زدن ماسک از منزل تا خانه است و افراد از تردد های غیر ضروری در سطح شهر اجتناب کنند.


 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.