هشدار دوباره روسیه به آمریکا

وی در این باره توضیح داد: «استقرار موشک‌های کوتاه و میان‌بُرد به هر شکلی در مناطق مختلف جهان از جمله منطقه آسیا-اقیانوس آرام، از نقطه نظر امنیت بین‌الملل و منطقه، تاثیر جدی در ثبات‌زدایی دارد. این اقدام باعث شروع شدن دور جدیدی از رقابت تسلیحاتی با عواقب غیرقابل پیش‌بینی می‌شود».

سخنگوی وزارت خارجه روسیه به واشنگتن هشدار داد: «واضح است که چنین اتفاقاتی به هیچ‌وجه، امنیت ایالات متحده را تقویت نمی‌کند، چه برسد به متحدانش. ظهور تهدیدات موشکی بیشتر قطعا با اقدام تلافی‌جویانه ما مواجه خواهد شد».

زاخارووا همچنین خبر داد که «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در تاریخ هفدهم مارس (۲۷ اسفند) با «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در مسکو دیدار می‌کند.

بر این اساس، اشکنازی قرار است در تاریخ هفدهم مارس و به مناسبت سی‌امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین مسکو و تل‌آویو، به روسیه سفر کند.

به نوشته «تاس»، وی توضیح داد که اشکنازی و لاوروف قرار است علاوه بر روابط دو جانبه و همکاری‌های اقتصادی، درباره مسائل منطقه و بین‌المللی از جمله مذاکرات سازش با فلسطینی‌ها صحبت کنند.

پیش از این نیز لاوروف در کنفرانس خلع سلاح در شهر ژنو گفته بود: «تداوم "مأموریت‌های مشترک هسته‌ای" ناتو را که مغایر با معاهده منع گسترش سلاح های اتمی است، غیر قابل قبول می‌دانیم». 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.