از اولین سخنرانی عمومی بایدن تا زمان پایان کرونا

بر اساس گزارش سی‌ان‌ان ؛ رئیس جمهور جو بایدن اولین سخنرانی عمومی خود را در یک‌سالگی شیوع کرونا در سراسر آمریکا انجام داد و در آن درباره نحوه توزیع واکسن، زمان‌بندی واکسیناسیون، ضرورت وحدت برای مقابله با کرونا و ... سخن گفت.

مهمترین بخش‌های سخنان بایدن به شرح زیر است.

۱. دونالد ترامپ گودال را حفر کرد: بایدن نام سلف خود را ذکر نکرد، اما به ویژه در لحظات ابتدایی سخنرانی خود، کاملاً واضح بود که رئیس جمهور فعلی مقصر اصلی ناکامی آمریکا در مبارزه با ویروس کرونا را دونالد ترامپ می‌داند. وی گفت: "یک سال پیش ما به ویروسی مبتلا شدیم که با سکوت روبرو شد و بدون کنترل، روزها، هفته‌ها و ماه ها تکذیب می شد."

۲. بازگشت همدلی: بایدن در سخنرانی خود حرکتی انجام داد که نشان دهنده همدلی او با زندگی افرادی است که در اثر این بیماری آسیب دیده‌اند. او یک کارت از جیب کتش بیرون آورد -که به گفته وی هر کجا که می‌رود با خود نگه می دارد - و تعداد دقیق و به روز آمریکایی هایی که از ویروس کرونا جان باخته اند را از روی کاغذ خواند. (بیش از ۵۲۷۰۰۰ نفر).

متن کامل این گزارش را با تیتر «ادعای وال‌استریت‌ژورنال درباره حمله اسرائیل به نفتکش‌های ایرانی/ اعلام زمان رهایی از کرونا توسط بایدن»‌ در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.