گزارش اقتصادنیوز از وضعیت کرونا در هفته سوم اسفندماه 1399

افزایش آمارهای نگران‌کننده کرونا، یک هفته مانده به نوروز

کدخبر: ۳۹۸۹۶۶
اقتصادنیوز: درهفته سوم اسفندماه 1399 آمار هفتگی مبتلایان کرونا به دومین رکورد 10 هفته اخیر رسید.
افزایش آمارهای نگران‌کننده کرونا، یک هفته مانده به نوروز

به گزارش اقتصادنیوز ، در سومین هفته اسفند 99 تعداد مبتلایان کرونا نسبت به هفته پیشین تغییری نکرد. آمارجانباختگان هفتگی هم روندی کاهشی داشت. بالابودن آمار شیوع این بیماری در حالی رخ داده که به نظر می‌رسد وضعیت آمار بیماران کرونایی نیز در مسیر وخامت قرار گرفته است.

دومین رکورد ابتلا در ده هفته

در هفته سوم اسفند 58 هزار و 91 نفر به بیماری کرونا مبتلا شده که تقریبا نسبت به هفته گذشته ثابت بوده و تغییری نداشته است.

این در حالی است که شمار تست ها در این مقطع با 4.75 درصد رشد نسبت به قبل، به 436 هزار و 932 افزایش پیدا کرده است.

براین اساس شاید بخشی از افزایش ابتلا در نتیجه بیشتر شدن تست‌های روزانه باشد اما با این وجود باز هم شمار مبتلایان در محدوده خطرناکی قرار داشته و از شیوع این بیماری هنوز کاسته نشده است.

چرا که مقایسه ها نشان می دهد میزان مبتلایان در این هفته دومین رکورد را در میان 10 هفته گذشته رقم زده است.

اما متغیری که نمایانگر وضعیت سیاه کرونایی در هر محل است شاخه جانباختگان این بیماری است.

کرونا

روند هفتگی فوتی های کرونا در هفته سوم اسفند

بنابر گزارش های وزارت بهداشت و درمان درخصوص بیماری کرونا، روند فوتی‌ها در این هفته نشان از کاهش مرگ و میر  نسبت به قبل داشته است.

در همین خصوص این آمار سیاه کرونایی در این هفته نسبت به هفته دوم اسفند 9.14 درصد کاهش داشته و به 557 نفر تنزل پیدا کرد. با این وجود در 6 هفته گذشته دومین رکورد فوتی ها را داشته است.

مهمترین خصیصه رفتاری در آمارهای این بخش کرونایی کشور نوسان تعداد فوتی ها بوده است.

برای مثال پس از آن که تعداد فوتی ها در روز 21 اسفند به حد 88 نفر رسیده بود در روز بعد با کاهش 40 درصد ی مواجه شده و به 53 نفر رسید.

آن چه در متغیرهای کرونایی همواره به عنوان متغیر پیش بینی کننده در وضعیت سیاه کرونایی داشته و جزو متغیرهای نگران کننده به حساب می آید شاخص بیماران تحت درمان کرونایی است.

کرونا

وضعیت تحت درمان در هفته سوم اسفند

بیماران تحت درمان به معنای کل بیمارانی است که نه بهبود یافته اند و نه بر اثر این بیماری فوت کرده اند. این رقم در هفته اخیر به 193 هزار و 125 نفر رسیده و نسبت به هفته قبل 4.3 درصد افزایش پیدا کرده است. مقایسه این رقم با کل زمستان نشان از دومین رکورد در تعداد بیماران کرونایی در این مدت داشته است.

روند این متغیر از میانه فصل جاری روندی صعودی پیدا کرده و تا کنون ادامه داشته است. اما از این میزان چند نفر در بیمارستانها بستری شده اند.

کرونا

در همین خصوص در هفته اخیر تعداد بستری های روزانه کرونایی در بیمارستان‌ها 4 هزار و 629 نفر بوده که تقریبا نسبت به هفته قبل خود تغییری نداشته است.

این رقم در 9 هفته گذشته رکورد بالاترین بستری بوده و روندی افزایشی داشته است.

بررسی متغیر درمان نشان می دهد که وضعیت بیماران کرونایی کشور نسبت به قبل وخیم تر شده و در بیمارستانها بیماران بیشتری بستری می شوند. 

شدت شیوع در کنار بالارفتن آمار بستری می تواند بر متغیر مرگ و میر کرونایی نیز تاثیر گذار باشد که این اتفاق نشان از توجه بیشتری در این زمینه دارد.

کرونا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید