تکذیب سفر بشار اسد برای معالجه بیماری کرونا به مسکو

سفیر سوریه روز جمعه به خبرگزاری ریانووستی گفت: اطلاعات مبنی بر اینکه اسد رییس جمهوری سوریه برای معالجه بیماری کرونا به مسکو آمده است، واقعیت ندارد. 

وی افزود: این اخبار صحت ندارند. آقای رییس جمهور در سوریه بسر می برد و اطلاعات به غیر از این واقعیت ندارد. 

برخی رسانه های غربی از سفر  اسد به مسکو برای مداوای کرونا خبر دادند. 

دفتر ریاست جمهوری سوریه روز دوشنبه اعلام کرد که «بشار اسد» رییس جمهوری این کشور و «اسما اسد» همسر وی به «ویروس کرونا» مبتلا شده‌اند، اما وضعیت جسمی آنها پایدار و حال عمومی هر دو آنها خوب است.

به گزارش ایرنا، دفتر ریاست جمهوری سوریه در صفحه خود در فیسبوک این دفتر نوشت: پس از احساس علائم خفیف مشابه ابتلا به ویروس کرونا، اسد رییس جمهوری و همسرش، تحت آزمایش «پی سی آر» (PCR) قرار گرفتند و نتایج نشان داد که آن‌ها به این ویروس مبتلا شده‌اند.

دفتر ریاست جمهوری سوریه در خبر خود در مورد وضع سلامتی اسد و همسرش پس از ابتلای به کرونا که خبرگزاری رسمی این کشور نیز آن را منتشر کرده، افزود: آن‌ها از سلامت و وضعیت پایدار برخوردارند و کار خود را در دوره قرنطینه خانگی که به مدت دو تا سه هفته طول خواهد کشید، انجام می‌دهند.   

 دیمیتری پسکوف سخنگوی رییس جمهوری روسیه آمادگی کشورش را برای کمک به  اسد در مداوای از بیماری کرونا اعلام کرد.

 پسکوف روز سه شنبه گفت: اگر رییس جمهوری سوریه که به بیماری کرونا مبتلا شده است از روسیه برای مداوا درخواست کمک کند، این مساله سریع رسیدگی خواهد شد. 

سخنگوی رییس جمهوری روسیه گفت که وی در زمان حاضر در مورد وضع سلامتی رییس جمهوری سوریه اطلاعات کافی در اختیار ندارد.

پسکوف با بیان اینکه از درخواست احتمالی اسد برای مداوا از کرونا اطلاعی ندارد، افزود: هیچ تردیدی نداریم که اگر وی چنین درخواستی کند ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه این مساله را به سرعت مورد رسیدگی قرار می دهد.  

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.