اعلام آمادگی چین برای همکاری با عراق در زمینه مبارزه با تروریسم

وزیر خارجه چین در تماس تلفنی با همتای عراقی، بر آمادگی جهت همکاری با بغداد در راستای مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم تأکید کرد.

«وانگ یی» وزیر امور خارجه چین روز جمعه در تماس تلفنی با «فؤاد حسین» همتای عراقی خود بر گسترش همکاری‌های دوجانبه تأکید کرد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌جی‌تی‌اِن»، وانگ یی با اشاره به نقش مهم عراق در منطقه گفت، پکن از بغداد در زمینه مبارزه با تروریست‌های افراط‌گرا از جمله داعش حمایت می‌کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی چین ضمن اعلام ارسال محموله واکسن کرونا به عراق گفت، دو کشور باید بر همکاری‌ها و گفت‌وگوهای پسا کرونا ادامه دهند.

وانگ یی افزود، دولت چین به حمایت و تشویق شرکت‌های چینی برای ایفای نقش در بازسازی عراق و همکاری در زمینه تأمین برق، حمل‌ونقل، ارتباطات و مدیریت شهری ادامه خواهد دارد.

فؤاد حسین نیز ضمن قدردانی از کمک‌ها و حمایت چین از عراق در زمینه مبارزه با ویروس کرونا، آن را منعکس کننده دوستی عمیق دو ملت دانست.

وزیر امور خارجه عراق با تأکید بر اهمیت توسعه روابط میان دو کشور، در خصوص غلبه بر تأثیرات شیوع ویروس کرونا و تقویت همکاری‌های پکن و بغداد رد زمینه‌های اقتصادی، تجاری و صادرات نفت ابراز امیدواری کرد.

این مقام عراقی افزود، کشورش در مبارزه با تروریسم و حفظ روابط مثبت با همسایگان قاطع عمل می‌کند تا ثبات و امنیت منطقه تضمین شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.