رابطه بین ارتش و سپاه به روایت دستیار ویژه رهبر انقلاب

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به تغییرات مولفه‌های دفاع و امنیت گفت: چهره دنیا در حال تغییر و تحول و جنگ‌های آینده متفاوت با گذشته بوده و نگاه به دفاع و امنیت و مولفه‌های تاثیر گذار بر آن در حال تغییر است.

سردار سرلشکر یحیی رحیم صفوی در جلسه انعقاد تفاهم نامه همکاری‌های علمی - پژوهشی مابین پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس و معاونت دانش و پژوهش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به روابط خوب مابین ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: به عنوان بخش‌هایی از نیروهای مسلح که مطیع امام و رهبری هستند روابط خوب بین ارتش و سپاه یک اصل است.

رییس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: در پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس بدنبال هم افزایی علمی و پرهیز از تداخل در امور پژوهشی با سایر مراکز پژوهشی نیروهای مسلح هستیم و در این پژوهشگاه طرح‌ها متناسب با نیاز نیروهای مسلح تعریف می‌شود به طوری که ۴۰ درصد طرح‌ها در پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس با نگاه به ساختن آینده و آینده پژوهی است.

سرلشکر صفوی با اشاره به وظایف نیروهای مسلح در گام دوم انقلاب، خصوصا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در گام دوم انقلاب و در ۴۰ سال دوم انقلاب سپاه پاسداران را مجهز به علم بیشتری کنید، دفاع و امنیت بدون علم دست یافتنی نیست در گام دوم انقلاب فرماندهی می‌خواهیم که علاوه بر ایمان و شجاعت دانش نظامی داشته باشد.

همچنین در این نشست سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا نواب معاون دانش و پژوهش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به سابقه تحقیقات غیرصنعتی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: از یک دهه قبل تصمیم بر آن شد که با توجه به پتانسیلی که در سپاه از لحاظ نیروی انسانی و سرمایه انسانی تحصیل کرده وجود دارد، تحقیقات غیر صنعتی را در بدنه سپاه توسعه بدهیم و نگاه مدیریت دانش به موضوع پیدا کنیم و مدیریت دانش پاسداری از انقلاب اسلامی را در دستور کار قرار دادیم که این بخشی از مدیریت دانش در سطح تولید دانش و موضوع تحقیقات غیرصنعتی است.

روایت دستیار ویژه رهبر انقلاب درباره رابطه بین ارتش و سپاه

معاون دانش و پژوهش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تشریح مدیریت دانش پاسداری از انقلاب اسلامی اظهار داشت: بخش اعظم مدیریت دانش پاسداری از انقلاب اسلامی، ثبت تجربیات پاسداری از انقلاب اسلامی در گذشته و در دهه اول که عمدتاً در دفاع مقدس بوده و دهه‌های دوم سوم و چهارم پاسداری از انقلاب اسلامی و بخش قابل توجهی از آن در حقیقت تولید دانش برای پاسخگویی به نیازهای آینده است و اینکه چه نیازهایی را در گام دوم انقلاب اسلامی برای پاسداری از انقلاب اسلامی نیاز داریم و چه سطوحی از دانش را و چه موضوع هایی از دانش را باید به آن توجه کنید.

سردار نواب با اشاره به تهیه نقشه جامع علمی پاسداری از انقلاب اسلامی گفت: یکی از کارهایی که در سپاه و ستاد کل نیروهای مسلح شروع شده، تهیه نقشه جامع علمی پاسداری از انقلاب اسلامی است یعنی اینکه ما بتوانیم شاخه ها و لایه‌های علمی مورد نیاز و اولویت دار برای پاسداری از انقلاب اسلامی را در حوزه علم، فناوری و سامانه در حقیقت تشخیص دهیم.

در بخش دیگری از این جلسه تفاهم نامه همکاری‌های علمی - پژوهشی مابین پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس و دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا نیز منعقد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.