خطیب‌زاده: تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا سیاسی است

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا در سلب میزبانی از ایران، ورزشی نیست بلکه سیاسی است گفت: تمام ظرفیت‌های خود را برای موفقیت دیپلماسی ورزشی به کار خواهیم گرفت.

سلب میزبانی از تیم ملی فوتبال ایران و برگزاری تمرکز بازی‌ها در کشور بحرین موجب شد تا دستگاه دیپلماسی و ورزش ایران برای بازگرداندن میزبانی تلاش‌های زیادی را انجام دهند. امروز (یکشنبه)   «مسعود سلطانی‌فر» وزیر ورزش، «سیدرضا صالحی امیری» رییس کمیته ملی المپیک، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه و «شهاب‌الدین عزیزی خادم» رییس فدراسیون فوتبال نشستی مهمی را در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار کردند.  

خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان این جلسه گفت: امروز یک جلسه خوب با وزیر ورزش، رییس کمیته ملی المپیک، رییس فدراسیون فوتبال و برخی از شخصیت‌های تاثیر گذار برگزار کردیم تا جوانب مختلف سلب میزبانی از ایران بررسی شود. از زمانی که مساله سلب میزبانی از ایران به ما اعلام شد،  تمام تلاش خود را برای موفقیت دیپلماسی ورزشی به کار گرفتیم. از لحظه شروع کار یک دیپلماسی ورزشی را آغاز کردیم و سعی داریم بهترین نتایج را در این زمینه برای فوتبال‌دوستان به دست بیاوریم.

وی تصریح کرد: تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا در سلب میزبانی از ایران ورزشی نیست بلکه سیاسی است.

خطیب‌زاده با بیان اینکه تمام ظرفیت خود را به کار خواهیم گرفت تا بهترین نتیجه برای فوتبال ایران ثبت شود افزود:  ما باید به هر نحو ممکن تلاش کنیم تا فوتبالیست‌های ایرانی خواسته‌های مردم را اجرایی کنند و ما هم با همه توان در کنار آنها هستیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.