رونمایی از واکسن کرونای «سپند» در وزارت دفاع

سعید نمکی گفت: صبح روز سه‌شنبه هفته جاری در وزارت دفاع از واکسن کرونای سپند رونمایی خواهد شد تا مردم جهان از پیشرفت‌های ما آگاه شوند.

 سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (یک‌شنبه۲۴ اسفند) در مراسم رونمایی از سامانه‌های نوین بیمارستانی سیار تخصصی دفاع زیستی نزسا با رویکرد مقابله با بیماری کرونا، ضمن تبریک ولادت امام حسین و روز پاسدار، گفت: پاسداران فقط پاسدار این مرز و بوم نیستند و پاسدار اخلاق و اعتلای این سرزمین هم هستند و دست تک تکشان را می‌بوسم.

نمکی اظهار کرد: بیش از یک سال از مدیریت کرونا و روزهای بسیار سختی که در تنگنای معیشت و کمبود ارز و ریال و تحریم‌های ظالمانه، بودیم گذشت آن هم تحریم از سوی کشورهایی که وقتی ما برای فوت شدگانشان از کرونا ناراحت بودیم از افزایش آمار مبتلایان و مرگ و میر ما خوشحال می‌شدند.

او با بیان اینکه دشمنان ما می‌خواستند آمار بالا و هزار نفری مرگ هایمان را ببینند، افزود: امروز با لطف خدا و وحدت ملی ایران اسلامی به عنوان یکی از سربلندترین کشورها در عرصه مدیریت این ویروس، درخشید و هنوز مرگ‌های ما دو رقمی است در حال حرکت به سمت مرز تعداد فوتی‌های تک رقمی روزانه بودیم که خوزستان و ویروس جهش یافته برنامه‌های ما را به هم ریخت. 

وزیر بهداشت مطرح کرد: به عنوان آخرین صحبت هایم در سال ۹۹ باید بگویم راز مدیریت این بلای خانمان سوز اول از همه لطف خدا به مردم مومن، مخلص و انقلابی بود و خدا مردم شریف ما را در این شرایط تنها نگذاشت.

نمکی ادامه داد: تا زمانی که دعای نیمه شب یک مادر شهید و آه جانسوز یک جانباز قطع نخاع جاری است هیچ عاملی به این خاک آسیب نمی‌زند. همچنین حمایت، هدایت و رعایت‌های مقام معظم رهبری اگر نبود امکان نداشت من و همکارانم بتوانیم این فضا را مدیریت کنیم.

او گفت: مقام معظم رهبری بارها فرمودند که تمام اصول ستاد ملی مقابله با کرونا لازم الاجراست و خودم هم رعایت می‌کنم. همچنین حضور مقتدرانه نیروهای مسلح در این ایام بسیار به ما کمک کرد و انگیزه و آرامش داد.

تجربه گرفتن از سال‌های دفاع مقدس عامل موفقیت ما در بحران کرونا بود

وزیر بهداشت تاکید کرد: حضور سردار سلامی در روزهای آغازین کرونا به من دلگرمی می‌داد.  ما ۵۰ روزه مرگ هایمان را ۶۰ درصد کاهش دادیم و در کمتر از دو ماه توانستیم از یک وارد کننده دستگاه تنفس مصنوعی، ماسک و ... به تولید کننده و صادر کننده تبدیل شویم که این آمار در هیچ جای جهان قابل مشاهده نیست.

نمکی اظهار کرد: ما علاوه بر بلایای طبیعی مکرر، دشمنان قسم خورده و ویروس‌های نو ترکیب هم داریم و این روزهای سخت برای ما تجربه شد. یکی دیگر از عوامل موفقیت ما در بحران کرونا تجربه گرفتن از سال‌های دفاع مقدس بود که توانستیم با اقدامات بسیجی وار این بیماری را مدیریت کنیم. اول مقابل ویروس، سنگر آرایی کردیم و سپس با بهترین تجهیزات، به جنگ با این ویروس زیر سایه اسم سردار شهید قاسم سلیمانی رفتیم.

او گفت: مهمترین عامل موفقیت ما همراهی مردمی است که در عین فشار اقتصادی و مشکلات مالی در بحران کرونا ما را یاری کردند. همچنین شیوه مدیریت جهادی مسئولان در زیر سایه رهبری در کنترل بیماری بسیار موثر بود.

 واکسن "سپند" وزارت دفاع سه‌شنبه رونمایی می‌شود

وزیر بهداشت بیان کرد: در عرصه نظام سلامت وقتی برادران من در سپاه می‌گویند هر زمانی که بخواهی بیمارستان سیار با تمام تجهیزات در اختیار مردم شریف قرار دهیم من دلگرم می‌شوم.

نمکی اظهار کرد: در مورد واکسن حرف‌های گفتنی زیادی دارم و صبح روز سه‌شنبه هفته جاری در وزارت دفاع از چندمین واکسن ملی کرونا یعنی واکسن سپند رونمایی خواهد شد تا مردم جهان از افتخارات و پیشرفت‌های ما آگاه شوند.

او گفت: ما به عنوان سربازان کوچک در نظام سلامت به این برادری با سرداران و پاسداران دلخوشیم که همیشه در سیل و زلزله و جنگ در خدمت مردم هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.