درخواست مقام دولت بایدن از ترامپ

بر اساس نظرسنجی که هفته پیش توسط پی‌بی‌اس/ان‌پی‌آر/ماریست منتشر شده نیمی از کسانی که خود را طرفدار جمهوری‌خواهان معرفی کرده‌اند گفته‌اند که قصد ندارند تا واکسن کرونا بزنند.

فائوچی که با ان‌بی‌سی مصاحبه می‌کرد، در پاسخ به سوالی در این باره که آیا ترامپ باید با به طور مستقیم با طرفدارانش در این باره صحبت کند، گفت: «امیدوارم وی این کار را انجام دهد چون عددی که شما اعلام کردید بسیار پریشان کننده است».

وی ادامه داد: «این تعداد زیاد از گروه خاصی از مردم که تنها به دلایل سیاسی نمی‌خواهند واکسن بزنند هیچ معنایی ندارد».

این در حالی است که «باراک اوباما»، «جورج بوش»، «بیل کلینتون» و «جیمی کارتر» رؤسای جمهور سابق آمریکا قصد دارند با حضور در عموم مردم هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کنند اما ترامپ تا کنون هیچگونه اظهارنظری در این باره نکرده است.

وضعیت شیوع ویروس کرونا در آمریکا وخیم‌تر شده و مقایسه جدیدترین آمار دانشگاه جان هاپکینز با آمار یک روز قبل این مرکز نشان می‌دهد، شمار مبتلایان به کرونا و شمار قربانیان این ویروس ناشناخته در آمریکا مجدداً افزایش داشته است.

وضعیت شیوع کرونا در ایالات کرونا در آمریکا نگرانی‌هایی را در میان مقام‌های بهداشت این کشور برانگیخته است و اخیراً  آنتونی فائوچی تصریح کرد که همه‌گیری ویروس کرونا شرایط وحشتناکی را در این کشور ایجاد کرده است.

از طرف دیگر، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا طی روزهای اخیر به مناسبت نخستین سالگرد فرارسیدن تعطیلی کسب و کارها در کشورش به مناسبت شیوع ویروس کرونا اعلام کرد که تلفات کرونا در آمریکا از مجموع تلفاتمان در ۳ جنگ بیشتر است. 

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های در آمریکا نیز اخیراً گزارش کرد که شیوع ویروس کرونا، سال ۲۰۲۰ را به مرگبارترین سال ثبت شده در کل تاریخ این کشور تبدیل کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.