واکنش بایدن به رسوایی جنسی فرماندار نیویورک

جو بایدن روز یکشنبه به خبرنگاران گفت که او منتظر نتایج تحقیقاتی است که علیه فرماندار اندرو کوومو آغاز شده است. وی در پاسخ به این سوال که آیا فرماندار ایالت نیویورک باید استعفا دهد گفت: تحقیقاتی در حال انجام است و باید ببینیم که چه نتیجه‌ای برای ما به ارمغان می‌آورد.

پیش از این، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفته بود رئیس جمهور آمریکا از هر شش زنی که فرماندار نیویورک را متهم به آزار جنسی کرده حمایت می‌کند، اما دولت منتظر نتایج تحقیقات دادستان کل نیویورک در این خصوص است.

حدود ۵۰ قانونگذار دموکرات، از جمله نمایندگان نیویورک در کنگره آمریکا از کوومو خواسته اند از سمت خود کناره گیری کند. کوومو، اما این ادعا‌ها را رد کرده و از استعفا خودداری می‌کند.

اندرو کومو ۶۳ ساله، از سال ۲۰۱۰ در سمت فرماندار نیویورک فعالیت می‌کند و طی هفته‌های اخیر در دور تازه‌ای از اتهامات فساد اخلاقی افتاده و به آزار جنسی و رفتار ناشایست علیه زنان متهم شده است. رفتار‌های کومو اخیرا در محل کار به دلیل شکایات کارمندان خانم او، شدیدا تحت کنترل قرار گرفته است.

کومو به تازگی در یک کنفرانس خبری هرگونه تعرضی را انکار کرده و گفت: «من متوجه هستم که حساسیت‌ها تغییر کرده است و باید رفتارم را نسبت به قبل تغییر دهم. اما حاضر به استعفا نیستم.»


 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.