ادعاهای بی اساس پمپئو علیه ایران

 مایک پمپئو، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در گفت و گویی با هفته نامه جوییش کرانیکل ادعاهایی علیه ایران مطرح کرده و گفت: یکی از چیزهایی که ما انجام دادیم این بود که اطمینان حاصل کنیم همیشه از مردم ایران حمایت می کنیم و مردم را از حکومت آن که کنترل امور را در دست دارد و سلاح در اختیارش است متمایز بدانیم. اما در زمینه منافع گسترده تر آمریکا، این کشور بزرگ ترین حامی تروریسم در جهان است. گزارش های وزارت امور خارجه و اطلاعات گردآوری شده اش آن را کاملا روشن ساخته است. آن ها از کارزارهای ترور در سراسر جهان حمایت می کنند. 

پمپئو در ادامه با انتقاد از رویکرد دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و کشورهای اروپایی نسبت به توافق هسته ای که دولت دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۸ از آن خارج شد، گفت: ما هم می خواستیم که وارد آن توافق با ایران شویم اما باید توافقی می بود که باعث شود آن ها(ایران) هیچ گاه به سلاح هسته ای دست پیدا نکند. ما حاضر نبودیم بگذاریم که یک اینچ پیش بروند و آن را انجام دهند. 

این هفته نامه به نقل از وزیر خارجه پیشین آمریکا ادامه داد: در روزهای ابتدایی(دولت بایدن) شاهد آن بودم که امتیازات بزرگی فقط در راستای تلاش برای متقاعد کردن ایران به بازگشت به میز مذاکره داده شده است. این نتیجه خوبی در بر نخواهد داشت. حکومت ایران شدت عمل، قدرت و قاطعیت را متوجه می شوند. وقتی دلجویی می بینند، وقتی به دنبال آمریکایی ضعیف هستند، به احتمال زیاد برای خودشان، برای نیروهای قدس، برای جانشین قاسم سلیمانی، حزب الله و نیروهای شبه نظامی داخل عراق کسب منفعت می کنند. این اهداف ایران است که آن را به وضوح نشان می دهند. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.