مکنزی: برای هرگونه پاسخ به ایران آماده ایم

ژنرال «کنت مکنزی» که به لبنان سفر کرده است روز دوشنبه در گفت‌وگو با تلویزیون ال.بی.سی این کشور افزود: واشنگتن در۲ سال گذشته از سیاست فشار حداکثری علیه تهران پیروی کرده اما دولت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در صدد ارزیابی این شیوه است.

به گفته او بین واشنگتن و تهران بر سر یکسری موضوعات از جمله برنامه هسته ای و موشکی ایران و سیاست خارجی دو کشور در منطقه خاورمیانه اختلاف وجود دارد اما واشنگتن به دنبال جنگ با تهران نیست.

در حالیکه جمهوری  اسلامی ایران و گروههای مقاومت مشارکت در حمله به مواضع آمریکا در منطقه به ویژه عراق را بارها تکذیب کرده اند ، ژنرال آمریکایی مدعی شد؛ "حمله به نیروهای ما در عراق که به احتمال زیاد از سوی وکلای ایران انجام می شد ،‌عملی خصمانه است . ما آن را محکوم می کنیم و برای هر گونه پاسخ مورد نیاز آماده هستیم."

فرمانده سنتکام اضافه کرد : دامنه این گونه حملات از زمان ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران و «ابو مهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا به نزدیکی فرودگاه بغداد در سوم ژانویه ۲۰۲۰ (۱۳ دی ۹۸)  افزایش یافته است.

مکنزی در باره هشدار ایران برای گرفتن انتقام شهید سلیمانی نیز گفت که نیروهای مسلح آمریکا برای هرگونه احتمال و پاسخ مورد نیاز، آماده اند.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸  نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سال گذشته در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری وقت آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

متعاقب این اقدام در ۱۸ دی ماه پایگاه نظامی عین الاسد امریکا در عراق هدف حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران قرار گرفت .

ژنرال فرانک مکنزی فرمانده ارشد نیروهای آمریکایی در خاورمیانه پیشتر درمورد حمله موشکی سال گذشته ایران به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد عراق گفته بود: در صورت تخلیه نشدن این پایگاه، ممکن بود ۲۰ تا ۳۰ هواپیما و ۱۵۰ نیروی آمریکایی را در آن حمله از دست می  دادیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.