کرملین بشار اسد را رهبر قانونی سوریه می داند

دیمیتری پسکوف، سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهوری فدراسیون روسیه گفت: کرملین بشار اسد را رهبر قانونی سوریه می داند و تلاش می کند تا بحران این کشور را از مسیر سیاسی حل کند.

پسکوف امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: "ما متقاعد شده ایم که بشار اسد رئیس جمهورری قانونی دولت سوریه است، ما در تلاش هستیم تا انگیزه ای برای کار در قانون اساسی و به طور کلی برای پیشبرد حل و فصل سوریه در مسیر سیاسی ایجاد کنیم. "

وی با تاکید بر  اینکه روسیه، بشار اسد را رئیس جمهور مشروع سوریه می داند،  تصریح کرد: کار برای ایجاد کمیته قانون اساسی سوریه به دشواری در حال انجام است اما گزینه جایگزینی نیست.


وی با بیان اینکه کرملین از روند رویکرد تقابل گرانه رهبران غرب در قبال روسیه متاسف است، گفت: روسیه دشمن کسی نبوده و نیست و از جانب روسیه خطری کسی را تهدید نمی کند


پسکوف اظهار داشت: روسیه و ترکیه اختلاف نظرهایی در خصوص سوریه دارند اما تعاملات در این زمینه ادامه دارد؛ وضعیت همچنان دشوار است


سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهوری فدراسیون روسیه در مورد مذاکرات روسیه و اتحادیه اروپا برای تایید واکسن اسپوتنیک وی گفت: روسیه همه مدارک برای صدور مجوز واکسن کرونای روسی را به اروپا ارائه کرده است، کار در حال انجام است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.