واعظی از تحقق وعده‌های دولت تا پیش از جنگ اقتصادی خبر داد

 محمود واعظی روز چهارشنبه در حاشیه ‌آخرین جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران درباره ۱۰۰ روز پایانی عملکرد دولت و عملی نشدن بعضی از وعده‌های رییس جمهوری گفت: باید ببینید این وعده‌ها در چه زمانی بوده است؛ وعده‌هایی که دولت به مردم داد، قبل از جنگ اقتصادی بود و ما حاضریم روی همه آنها بایستیم. در این دوره تورم تک رقمی و رشد کشور مثبت شد. پروژه‌های بزرگ در کشور راه افتاد و قیمت ارز پایین آمد. اینها چیزهایی است که زمانی که ما جنگ اقتصادی نداشتیم، به همه ‌آنها رسیدیم

 وی با طرح این سوال که آیا جنگ اقتصادی را ما باعث شدیم گفت: رئیس جمهور دیوانه‌ای در آمریکا بر سر کار آمد و همه دنیا را به هم ریخت و با تحریک و فرمان صهیونیست‌ها فشار حداکثری بر ایران وارد آورد،آنچه آنها برای ملت و حکومت ایران هدفگذاری کرده بودند، فروپاشی نظام و قراردادن مردم در مقابل حکومت بود و از همه ابزارها استفاده کردند. جلو صادرات نفت و جابجایی پول را گرفتند و هر روز جنگ روانی راه انداختند.

 رییس دفتر رییس جمهوری اضافه کرد: در این شرایط بسیار سخت مخصوصاً در سال ۹۹ با وجود کرونا، دولت و همه بخش‌های مختلف دست به دست هم بدهند و کشور را اداره کنند به گونه‌ای که دشمن و آمریکا مایوس شود به طوری که در یک ماه گذشته مقامات آمریکا گفتند این سیاست شکست خورده و به دنبال این هستند که مسائل خود را با ایران حل کنند .

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره تحولات یمن و ادعاهای سعودی‌ها علیه ایران گفت: آنها زن و بچه یمنی‌ها را کشتند و یک کشور مسلمان را ویران کردند و الان به جای اینکه پاسخ افکارعمومی و جهان اسلام را بدهند که چرا با پولی که متعلق به مسلمین هست، از غربی‌ها و دیگران اسلحه می‌خرند و برادران و خواهران مسلمان خود را می‌کشند، برای این که موضوع را عوض کنند، فرافکنی می‌کنند.

 واعظی گفت:  ما کمک کردیم به اینکه ظلم بیشتری نشود تعداد بیشتری از مردم کشته نشود. یمنی ها در مواد غذایی محاصره بودند و این وظیفه اسلامی همه کشورهاست که به برادران و خواهران خودشان در یمن کمک کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.