تبریک ظریف در آستانه نوروز

وزیر امور خارجه کشورمان در آستانه سال نو پیامی ویدیویی در اینستاگرام خود منتشر کرد.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران امروز (پنجشنبه) در آستانه سال نو در پیامی ویدئویی ابتدا با شعری از استاد شفیعی کدکنی گفت‌:

ای‌ ز تو نورِ دل‌ و دیدارِ ما

 گردشِ اندیشه بیدارِ ما

 ای‌ ز تو رویان‌ زمستان‌ و بهار

 ای‌ تو گرداننده لیل‌ و نهار

 ای‌ ز تو تغییرِ حال‌ و سال‌ها

 حالِ ما را کُن‌ تو خوشتر حال‌ها

وی در این پیام گفت: با شکفتن بهار طبیعت سال جدیدی را با نام و یاد خدا و به امید به قدرت بی همتای او آغاز می‌کنیم. سال نو، قرن نو و روز نو را به شما هم میهنان مقیم خارج از کشور و همه فارسی زبانان و وفاداران به آیین‌های نوروزی شادباش عرض می کنم.

ظریف افزود: نوروز پیام آور دوستی، مهربانی، آشتی، همبستگی و شادمانی است. بیاییم در شادابی، صافی و صفای طبیعت که با نوروز و بهار خجسته آغاز می‌شود همگام و همنفس باشیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: سالی که پشت سر گذاشتیم برای همه ما و بسیاری از ملت‌های دیگر سالی دشوار و پرچالش بود. تداوم همه گیری در سراسر جهان بیش از هر چیز به همه ما نشان داد که در جهان به هم پیوسته کنونی، بزرگ‌ترین قدرت‌ها نیز در برابر یک ویروس نادیدنی که به یک درد مشترک جامعه بشری تبدیل شده آسیب پذیرند.

ظریف ادامه داد: مشکلات مردم ایران در مواجهه با این بیماری به دلیل تحریم‌های غیرقانونی دوچندان بود، ولی ایرانیان در طول تاریخ پرافتخار چندین هزار ساله خود نه تنها تسلیم چالش‌ها و تهاجم‌ها نشده‌اند، بلکه بر چالش‌ها با درایت و همبستگی چیره شده و مهاجمان را در فرهنگ و تمدن غنی خود ادغام کرده‌اند. این بار نیز پایداری و شکیبایی مردم و فداکاری افتخارآمیز تلاشگران سلامت، افق روشن پیروزی بر دو ویروس خطرناک کرونا و تحریم را نوید می‌دهد. 

رئیس دستگاه دیپلماسی خطاب به ایرانیان خارج از کشور بیان کرد: شما ایرانیان نیز که در جای جای جهان برای فرهنگ و تمدن ایران افتخار می‌آفرینید در تبیین نامردمی‌هایی که بر مردم دلاور و نجیب‌مان تحمیل شده از هیچ کوششی فروگذار نکرده‌ و نخواهید کرد. ما نیز در هفتمین سال گذشته در همین مسیر کوشیده‌ام و در این نوروز پایانی مسئولیت از شما و تمامی ایرانیان خطاپوش برای تمامی کاستی‌ها پوزش می‌خواهم. اطمینان دارم مردم دلاور ایران در سال و قرن جدید با درایت، هوشیاری و هوشمندی و با بهره‌گیری از توانمندی‌های گسترده طبیعی و انسانی چشم اندازی روشن و آینده‌ای درخشان رقم خواهند زد و با برداشتن بار تحریم‌ها از دوش معیشت مردم و آزاد ساختن دست و پای اقتصاد ایران از زنجیرهای جنگ نامشروع اقتصادی،‌ راه را برای ساختن ایرانی بهتر، آبادتر و مهربان‌تر هموار خواهند ساخت. نوروزتان پیروز.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.