بایدن حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان را دوباره بررسی می‌کند

تارنمای شبکه ان بی سی نیوز به نقل از یکی از این منابع آگاه نوشت که بایدن در گفت وگوهای اخیر با اعضای تیم امنیت ملی خود با اقدامات وزارت دفاع برای حفظ نیروهای آمریکایی در افغانستان تا بعد از روز اول مه (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰) مخالفت کرد. اما وی ترغیب شد تا تمدید ۶ ماهه حضور نیروهای آمریکایی را بررسی کند.

یک منبع آگاه دیگر به ان بی سی نیوز گفت که ارتش چندین گزینه از جمله خروج نیروهای آمریکایی تا اول ماه مه، حضور نیروها در افغانستان به مدت نامحدود یا حفظ نیروها در افغانستان به مدت تعیین شده توسط بایدن ارائه کرده است. وی تاکید کرد که تصمیم با رئیس جمهوری است.

جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که تجدید نظر در این سیاست همچنان در دستور کار قرار دارد و اینکه هیچ تصمیمی در مورد میزان نیروهای آمریکایی در افغانستان در آینده اتخاذ نشده است.

بایدن روز چهارشنبه در مصاحبه با شبکه خبری ای بی سی نیوز بیان کرد که در حال بررسی این است که چه زمانی نیروهای آمریکایی افغانستان را ترک کنند و عقب نشینی آنها تا اول ماه مه سخت است.

هر گونه تاخیر در خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان احتمالا باید با طالبان در چارچوب توافق امضا شده سال گذشته واشنگتن- طالبان مورد مذاکره قرار گیرد.

ایالات متحده در توافقی که سال گذشته در زمان دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق این کشور با طالبان شکل گرفته بود، متعهد شد تا نیروهای خود را تا روز اول ماه مه (۱۱ اردیبهشت) از افغانستان خارج کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.