آخرین تصمیم رئیسی برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰

در هفته پایانی سال ۹۹، جبهه پایداری و حزب موتلفه هرکدام چهره‌هایی حزبی و معتلق به جبهه سیاسی خود را به عنوان کاندیداهای مدنظر برای انتخابات ۱۴۰۰ معرفی کردند. معرفی این چهره‌ها این شائبه را طرح کرد در شرایطی که هنوز کار وحدت در شورای ائتلاف یا شورای وحدت اصولگرایان به سرانجامی نرسیده، به چه معنی است؟

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی می‌گوید که این کار ناقض روند وحدت نیست.

وی در این باره تاکید دارد: مشخص شدن کاندیداها برای هر جبهه و حزبی یک گام است و اگر قرار باشد وحدت و انسجام شکل بگیرد، بدون شک این اسامی به نهادهای مورد نظر، چه شورای وحدت و چه شورای ائتلاف، معرفی خواهند شد.

ترقی خاطرنشان کرد: در هر صورت هر تشکل در زمان تعیین شده برای جمع‌بندی باید نامزد خود را به شورا ارائه دهند تا در شورا مورد بررسی قرار گیرد. این امکان برای همه وجود دارد که نامزدهای خود را به شورا ارائه دهند و غیر از آقای رئیسی بتوانند از آن فرد دفاع کنند تا شورا به جمع‌بندی برسند.

وی ادامه داد: در این برهه هر تشکل می‌تواند کاندیدای خود را معرفی کند اما مساله باید در شورا طرح و بررسی شود تا در نهایت خرد جمعی را بپذیرند.

آخرین تصمیم انتخاباتی ابراهیم رئیسی /قالیباف شانسی برای ریاست جمهوری دارد؟


ترقی همچنین درباره آخرین تصمیم ابراهیم رئیسی برای شرکت در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: تلاش همه جانبه‌ای برای اقناع ایشان در جهت حضور در عرصه انتخابات در حال صورت گرفتن است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره نگاه شورای وحدت به محمدباقر قالیباف و کاندیداتوری وی در صورت عدم حضور ابراهیم رئیسی، خاطرنشان کرد: در صورت عدم کاندیداتوری آقای رئیسی، شورای وحدت آقای قالیباف را هم در کنار دیگر چهره‌های طرح شده مورد بحث قرار می‌دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.