تسلیت سفیر ایران به فرانسه

سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه با بیان اینکه فرانسوا نیکولو سفیر اسبق پاریس در تهران دیپلماتی مجرب بود، ابراز داشت: او شخصی واقع گرا و محققی آگاه و علاقمند به فرهنگ و تاریخ ایران بود.

بهرام قاسمی سفیر کشورمان در پاریس در پی درگذشت سفیر اسبق فرانسه در ایران در توییتی نوشت: خبر درگذشت آقای فرانسوا نیکولو تاسف‌بار و غیرقابل باور بود. او شخصی فرهیخته، انسانی منصف و واقع گرا و محققی آگاه و علاقمند به فرهنگ و تاریخ ایران بود. آقای نیکولو دیپلماتی مجرب بود و طی سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵ سفیر فرانسه در ایران بود.

در آخرین دیداری که چند هفته قبل داشتیم پیرامون موضوعات گوناگونی به خصوص تحولات آمریکا و بحث هسته‌ای ایران صحبت کردیم. او نگارش کتابی تحقیقی را در دست اتمام داشت که موضوع آن بحث هسته‌ای ایران از ابتدای طرح آن قبل از انقلاب اسلامی تاکنون و بر اساس اسناد دولت فرانسه است.

آقای نیکولو تاکید داشت که برای اتمام تحقیق و انتشار کتاب خود به ۶ ماه وقت دیگر نیاز دارد. فقدان او را به بازماندگان و تمامی مراکز مطالعاتی و تحقیقاتی فرانسه و آنانی که در جهت تعمیق درک مشترک میان دو ملت ایران و فرانسه مجدانه و منصفانه تلاش می‌نمایند، تسلیت می‌گویم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.