درخواست اردوغان برای تقویت همکاری‌ها بین آنکارا و طرابلس

رئیس‌جمهور ترکیه در تماس تلفنی با سران دولت موسوم به «وحدت ملی» لیبی، ضمن تاکید بر تداوم حمایت‌های آنکارا از طرابلس، خواستار تقویت بیش از پیش همکاری‌های دوجانبه شد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز یکشنبه بر تداوم حمایت‌های همه‌جانبه این کشور از دولت «وحدت ملی» لیبی تاکید کرد.

به نوشته وبگاه خبری «احوال»، اردوغان این مسئله را در تماس تلفنی که با «محمد یونس المنفی» رئیس شورای ریاست‌جمهوری و «عبدالحمید الدبیبه» نخست‌وزیر دولت وحدت ملی لیبی داشت، مطرح کرد.

وی ضمن تبریک کسب رأی اعتماد کابینه الدبیبه از پارلمان لیبی، گفت همکاری‌ها بین آنکارا و طرابلس باید بیش از پیش تقویت شود.

چند روز پیش بود که ۳۵ عضو کابینه الدبیبه موفق شدند رای اعتماد ۱۳۲ عضو پارلمان این کشور را در نشستی کسب کنند.

پنجم فوریه گذشته، پس از مذاکرات چند روزه تحت نظارت سازمان ملل در ژنو، الدبیبه به عنوان نخست‌وزیر دولت موقت وحدت در لیبی برای نظارت بر برگزاری انتخاباتی که قرار است اواخر سال جاری میلادی برگزار شود، انتخاب شد. المنفی نیز به‌ عنوان رئیس‌ شورای عالی ریاستی انتخاب شد.

قرار بود نشست رأی اعتماد به کابینه الدبیبه در مجلس نمایندگان تشکیل شده از دو مجلس طبرق و طرابلس به ریاست «عقیله صالح» در هشتم مارس در شهر سرت برگزار شود اما سرانجام درتاریخ بیستم اسفند، به این کابینه رأی اعتماد داده شد.

پیش از این اظهارات اردوغان، وزرای خارجه و دفاع ترکیه نیز با تاکید بر تداوم حمایت‌های این کشور از دولت وفاق ملی لیبی، گفتند کمک به آموزش نظامی نیروهای طرابلس تا زمان با‌ثبات شدن لیبی ادامه خواهد داشت. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.