نوبخت و دژپسند در نشست کمیسیون بودجه مجلس درباره تحقق شعار سال

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از نشست این کمیسیون در اولین هفته کاری مجلس در سال جدید با رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر اقتصاد درباره تحقق شعار سال در حوزه تولید خبر داد.

حمیدرضا حاجی‌بابابی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری سال به نام تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت:‌ کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در اولین هفته کاری خود در سال جدید نشستی را با فرهاد دژپسند وزیر امر اقتصادی و دارایی و محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره تحقق شعار سال و انجام اقدامات نظارتی در این باره برگزار خواهد کرد.

وی افزود:‌ قرار است در جلسه کمیسیون بودجه با وزیر اقتصاد موضوع بازار سرمایه و بورس و در نشست با رئیس سازمان برنامه و بودجه موضوع تولید و اقدامات لازم برای حمایت از آن درباره بودجه سال ۱۴۰۰ مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: سال ۹۹ به نام سال تولید نامگذاری شده بود که متأسفانه اقدامات انجام شده درباره تحقق این شعار رضایت‌بخش نبود و علت آن عدم شفافیت و نیز فقدان منافع پایدار در بودجه سال ۹۹ بود.

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر بازار سرمایه و بورس که باید در جهت تولید حرکت می‌کرد به بازار دلایل تبدیل شده بود و بانک‌ها که باید سرمایه خود را در مسیر تولید به کار می‌گرفتند خود به کار دلالی در بازار بورس مشغول بودند.

وی افزود: باید همه سرمایه‌ها در کشور به ویژه سرمایه‌های سرگردان در مسیر تولید هدایت شوند و از این سرمایه‌ها برای پشتیبانی از تولید استفاده شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان گفت: همانطور که گفتم سرمایه‌ها در کشور و به ویژه در حوزه بازار بورس باید به سمت تولید هدایت شود و جلوی دلالی‌ها در این بازار باید گرفته شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.