روایت تاجگردون از آبان 98
غلامرضا تاجگردون عضو شورای عالی هماهنگی اقتصادی تا یک سال قبل می گوید: در جلسه شورا  تصمیم گرفته شد که وقتی شرایط امنیتی از یک سو و شرایط اقتصادی و تورمی کشور از سوی دیگر مناسب شد، بروند و افزایش قیمت بنزین را اجرا کنند اما عده ای این اطمینان خاطر را به رئیس‌جمهوری دادند که اتفاقی نمی‌افتد و گفتند فقط ۲ یا ۳ نقطه شلوغ می‌شود که جمعش می‌کنیم. او در گفت و گو با ویژه نامه اعتماد بدون آنکه از کسی نام ببرد اعتقاد دارد:کسی که گزارش داد همه‌ چیز امن است و خبری نیست باید پاسخگو باشد.

شما عضو شورای عالی هماهنگی اقتصادی بودید آن هم در دوره ‌ ای که حکم به افزایش قیمت بنزین داده شد. این تصمیم درست بود؟

ما گاهی دو رویی را در دو جریان سیاسی کشور شاهد هستیم که یکی از مصادیقش در ماجرای بنزین بود. من رئیس کمیسیون تلفیق بودم. تقریبا تمام آنان که با افزایش قیمت بنزین مخالفت کرده بودند در کمیسیون تلفیق پیشنهاد افزایش قیمت بنزین را داده بودند. از راست مثل امیرآبادی فراهانی و پژمانفر گرفته تا چپ چپش مثل آقای مطهری و وکیلی. همه این مطالبه را داشتند فقط تفاوت در روش‌ها بود و البته قیمت‌ها. تنها 20 یا 30 درصد با این مساله مخالف بودند. این‌ها نتوانستند به توافق برسند ولی جای دیگر به توافق رسید.

 مساله همان نهاد است. قانونا تنها مرجعی که می ‌ توانست حکم به افزایش قیمت بنزین دهد، مجلس بود.

آن نهاد با دستور رهبری شکل گرفته و سه نهاد حاکمیتی در آن نشستند و تصمیم گرفتند. اینکه آنجا چه‌ها گذشت هم مفصل است فقط نمی‌دانم بگویم یا نگویم فقط در همین حد بگویم که استارت ردصلاحیت من از همان جلسه زده شد.

 چه اتفاقی در آن جلسه افتاد؟

ببینید در آن جلسه من و آقای لاریجانی نظرات خاص خودمان را داشتیم و آن را هم بیان کردیم. در جلسه تصمیم گرفته شد که وقتی شرایط امنیتی از یک سو و شرایط اقتصادی و تورمی کشور از سوی دیگر مناسب شد، بروند و افزایش قیمت بنزین را اجرا کنند. این تصمیمی بود که ما گرفتیم ولی به یک‌باره شب دیدیم که صدا و سیما افزایش قیمت بنزین را اعلام کرد.

متن کامل این گفت و گو را با تیتر «پشت پرده افزایش شبانه قیمت بنزین در آبان ۹۸/ گزارش غلط به روحانی دادند»‌ در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.