خبر بد وزیر بهداشت درباره کرونای انگلیسی

​وزیر بهداشت گفت: در شب گذشته از یکی از استان‌ها ۴۹ نمونه تست کرونا دریافت کردم که متأسفانه ۲۹ مورد آن نمونه جهش یافته کرونا بود که این موضوع ایجاب می‌کند هموطنان از سفر پرهیز کنند.

سعید نمکی وزیر بهداشت در ارتباط تصویری با رئیس جمهور گفت: امسال طرحی به عنوان سلامت نوروزی داریم که تمام همکارانمان در سراسر کشور آماده فعالیت و خدمات رسانی به هموطنان هستند.

وی افزود: ششصد هزار نفر از نیروهای بهداشت و درمان در این طرح فعال هستند و تا به این لحظه ۸۲۲ مورد مراجعه به مراکز درمانی داشته ایم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: همچنین ۱۹ هزار و ۶۰۶ مورد جراحی اورژانسی و ۵۶ هزار و ۴۰۰ مورد جراحی غیر اورژانسی و الکتیو، همکاران ما در اورژانس انجام داده اند.

وی ادامه داد: اورژانس ما در حال حاضر ۴۸ بالگرد و ۱۵ هزار و ۷۰۰ آمبولانس دارد و همچنین سه هزار و ۳۰۰ پایگاه ثابت و حدود سه هزار پایگاه سیار دارد. این سومین نوروز است که همکاران ما در کنار خانواده‌هایشان نیستند.

به گفته نمکی نیروهای اورژانس در دو سال قبل به سه میلیون و ۵۰۰ هزار زائر اربعین چه در داخل کشور و چه در عراق خدمات ارائه دادند.

وی گفت: برای اولین بار توانستیم در کشور علیرغم تمام تحریم‌ها، اتوبوس آمبولانس را که پیش از این وارد می‌کردیم، تولید کنیم.

وزیر بهداشت اظهار داشت: یکی از نقدهای اورژانس ما نبود تکنسین‌های اورژانس خانم بود که با تقویت این مجموعه تعداد قابل توجهی خانم به این مجموعه اضافه شدند تا بانوان بتوانند در شرایط اورژانسی خدماتی را از سوی تکنسین‌های خانم بگیرند.

نمکی تأکید کرد: ضمن آماده باش تمام اورژانس برای کرونا، همکاران ما برای دیگر موارد غیر کرونایی هم آماده اند. شماره ۲۴۷ برای سکته قلبی و ۷۲۴ برای سکته مغزی اعلام شده است که در همین چند روز گذشته، چند صد نفر از هموطنان با تماس با این شماره‌ها، توانستند از این عارضه جان سالم به در ببرند.

وزیر بهداشت گفت: در شب گذشته از یکی از استان‌ها ۴۹ نمونه تست کرونا دریافت کردم که متأسفانه ۲۹ مورد آن نمونه جهش یافته کرونا بود که این موضوع ایجاب می‌کند هموطنان از سفر پرهیز کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.